PhpMyAdmin...
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 09-05-01 09:07

Hejsa,

jeg bruger phpmyadmin til min mysql db. Jeg har i en tabel en post af
typen LONGTEXT hvor der står nogle lange tekster svarende til ½ A4
ark.
Men det er ret irriterende, at på ovesigts billedet viser den alt
teksten og derfor gør det meget uoverskueligt at se i databasen.

Kan phpmyadmin ikke sættes op til at en type post kun skal vise fx de
10 første tegn i oversigtsbilledet (browse) ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Thïngmand

Dato : 09-05-01 10:10

> Kan phpmyadmin ikke sættes op til at en type post kun skal vise fx de
> 10 første tegn i oversigtsbilledet (browse) ?

PHPmyAdmin er open source, så du kan lave det selv...

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 09-05-01 10:17

On Wed, 9 May 2001 11:09:31 +0200, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

>PHPmyAdmin er open source, så du kan lave det selv...

Der står jeg nok af Er kun kun på begrænset bruger niveau...

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Johan

Dato : 09-05-01 10:34

> [...]
>
> Kan phpmyadmin ikke sættes op til at en type post kun skal vise fx de
> 10 første tegn i oversigtsbilledet (browse) ?

Linie 275 i lib.inc.php filen ser således ud:

echo "<td>&nbsp;".htmlspecialchars($row[$i])."&nbsp;</td>\n";
Lav den om til:
echo "<td>&nbsp;".substr(htmlspecialchars($row[$i]), 0, 20)."&nbsp;</td>\n";

Så viser den kun de første 20 tegn af hver enkel felt!

mvh

Johan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 09-05-01 20:40

Tak for jeres forslag...

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Johan

Dato : 10-05-01 07:26

> Tak for jeres forslag...

Til rent information? Var der nogen der virkede? Eventuelt hvilken virkede
bedst?

mvh

Johan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 10-05-01 20:20

On Thu, 10 May 2001 08:25:57 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Til rent information? Var der nogen der virkede? Eventuelt hvilken virkede
>bedst?

Jeg kunne ikke rigtigt bruge dem, da jeg kun bruger phpmyadmin online
hos mit web-hotel...
Så jeg må finde på noget andet bare leve med det

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Johan

Dato : 12-05-01 12:32

> Jeg kunne ikke rigtigt bruge dem, da jeg kun bruger phpmyadmin online
> hos mit web-hotel...
> Så jeg må finde på noget andet bare leve med det

Installer din egen PHP admin i et bibliotek på dit webhotelll det skulle
virke fint... dit kan fri downloade den fra www.phpwizard.net

mvh

Johan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 12-05-01 21:38

On Sat, 12 May 2001 13:32:27 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Installer din egen PHP admin i et bibliotek på dit webhotelll det skulle
>virke fint... dit kan fri downloade den fra www.phpwizard.net

Ok - det vil jeg prøve i morgen tak for tippet...

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 13-05-01 21:15

On Sat, 12 May 2001 13:32:27 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Installer din egen PHP admin i et bibliotek på dit webhotelll det skulle
>virke fint... dit kan fri downloade den fra www.phpwizard.net

Det har jeg prøvet men det dur ikke. Jeg har rettet i config.inc filen
så jeg skulle logge på men den finder ikke min database.

Har rettet i flg.

$cfgServers[1]['host'] = 'HER SKREV JEG MIT SERVER NAVN';
    // MySQL hostname

$cfgServers[1]['port'] = '';
   // MySQL port - leave blank for default port

$cfgServers[1]['adv_auth'] = false;
   // Use advanced authentication?

$cfgServers[1]['stduser'] = 'root';
    // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1]['stdpass'] = '';
// MySQL standard password (only needed with advanced
auth)

$cfgServers[1]['user'] = 'HER SKREV JEG MIT BRUGERNAVN';
   // MySQL user (only needed with basic auth)

$cfgServers[1]['password'] = 'HER SKERV JEG MIT PASSWORD';
   // MySQL password (only needed with basic auth)

$cfgServers[1]['only_db'] = '';
    // If set to a db-name, only this db is accessible
$cfgServers[1]['verbose'] = '';

Hvad lavede jeg galt ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Johan

Dato : 14-05-01 07:29

> $cfgServers[1]['only_db'] = '';
> // If set to a db-name, only this db is accessible
> $cfgServers[1]['verbose'] = '';
>
> Hvad lavede jeg galt ?

Hvad er det mere præcis der ikke duer? Får du igen database frem eller?

Skriv eventuelt dit databasenavn ind ved 'only db'. For du kan formentlig
kun se en database.... hvis de ikke virker, så forklar lidt nærmere hvad der
er galt

mvh

Johan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 14-05-01 12:01

On Mon, 14 May 2001 08:28:50 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Skriv eventuelt dit databasenavn ind ved 'only db'. For du kan formentlig
>kun se en database.... hvis de ikke virker, så forklar lidt nærmere hvad der
>er galt

Nu har jeg skrevet mit databasenavn ind, hjalp heller ikke, jeg får
flg:

Parse error: parse error in
/net/users/a27/073/lismoesdk/www/phpmyadmin/config.inc.php3 on line 19

Og der står:
~~~~~~~~
$cfgServers[1]['verbose'] = '';
// Verbose name for this host - leave blank to show the hostname

Warning: Variable passed to reset() is not an array or object in
/net/users/a27/073/lismoesdk/www/phpmyadmin/lib.inc.php3 on line 102

Og der står:
~~~~~~~~
reset($cfgServers);

Warning: Variable passed to each() is not an array or object in
/net/users/a27/073/lismoesdk/www/phpmyadmin/lib.inc.php3 on line 103

Og der står:
~~~~~~~~
while(list($key, $val) = each($cfgServers))

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 14-05-01 12:22

On Mon, 14 May 2001 13:01:22 +0200, Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk>
wrote:

>Nu har jeg skrevet mit databasenavn ind, hjalp heller ikke, jeg får
>flg:

[klip.. en masse]

<Røde ører>
Der manglede en apostrof (') før database navnet som jeg havde kommet
til at slette - nu kører det - pinligt og undskyld ulejligheden....
</Røde ører>

Så nu vil jeg tilbage til der hvor det hele startede med at få den til
kun at vise de første 20 tegn i databasen......

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Johan

Dato : 14-05-01 13:15

> [...]
>
> Så nu vil jeg tilbage til der hvor det hele startede med at få den til
> kun at vise de første 20 tegn i databasen......

Gør skam ikke noget Helt og lykke med det Skriv hvis du får det til
at virke...

mvh

Johan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 14-05-01 23:06

On Mon, 14 May 2001 14:14:41 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Gør skam ikke noget Helt og lykke med det Skriv hvis du får det til
>at virke...

Dit forslag med:

[...]

Virker perfekt Jeg er en glad mand.

PS. det var linie 375

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Danni Finne

Dato : 09-05-01 10:50

> teksten og derfor gør det meget uoverskueligt at se i databasen.

Du kunne lave din egen select?

SELECT id,SUBSTRING(lang_tekst,0,20) FROM tMine_lange_tekster;

viser fra første 20 tegn i kolonnen lang_tekst :)

Fra : Danni Finne

Dato : 09-05-01 10:55

Jajaja Danni, du tror du er så klog hva' ?! :)

SELECT id,LEFT(lang_tekst,20) FROM tMine_lange_tekster;

Virker nok lidt bedre :)