kattemad
Fra : jobe

Dato : 14-08-04 07:17

hej.
jeg har to katte som er vant til at få dåsemad om morgenen og om aftenenen,
men jeg syntes ikke at dåse maden virker til at være særlig godt til dem de
kaster det nogen gange op igen. (det er kittekat) de har tørkost stående
hele tiden. men jeg vil høre om der er nogen der kender til et godt mærke
eller om der er nogen der har andre alternativer.

håber på jeres hjælp.
hilsner fra den bekymrede katte ejer.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-08-04 11:57

On 2004-08-14 08:17:03 +0200, "jobe" <j.moeller@oncable.dk> said:

> [...]
> hele tiden. men jeg vil høre om der er nogen der kender til et godt mærke
> eller om der er nogen der har andre alternativer.

Hvis det skal være dåsemad, så prøv f.eks. dyrehandlerens Iams. Det har
vi gode erfaringer med her. Vi fodrer også med både tørkost (Royal
Canin) og dåsemad (Iams), og der kastes markant mindre op her, efter vi
er gået over til Iams. Det er umiddelbart en del dyrere, men hvor en
dåse Pussi/whiskas/kitekat / andet supermarkedsmad kun rækker til en
dag, så rækker en dåse Iams til mindst to dage (hvis du ikke fodrer med
andet). Der er altså åbenbart dobbelt så meget mad i.
--
Knus fra Ann R

Fra : maz

Dato : 14-08-04 16:01

jobe wrote:
> [...]
> kittekat) de har tørkost stående hele tiden. men jeg vil høre om der
> er nogen der kender til et godt mærke eller om der er nogen der har
Prøv evt. med Whiskas menuposer - kan fås i pakker af 12 stk med forsk.
varianter. De er et hit herhjemme. Men det er "junkfood", og absolut ikke
den primære kost. Ellers giv dem lidt tun i vand en gang om ugen max (pga
tungmetaller) - det elsker de fleste katte. Eller prøv med Iams, Hills
dåsefoder - det kan mange katte lide (men ikke mine snotforkælede kræ!).
Jeg ved ikke hvilket tørfoder du giver dem, men det er vigtigt, at det er
mærker, der giver katten den rigtige næring. Iams, Royal Canin og Eukanuba
lever alle op til det og stort set alle katte kan lide det - i hvert fald
een eller flere af de mange varianter. Tænk og Test lavede for nylig en
undersøgelse af kattefoder, du kan se den på deres hjemmeside.

Maria

Fra : jobe

Dato : 14-08-04 18:01

mange tak for jeres svar. mine katte får royal canin tørkost og noget andet
noget som skulle være lige så godt men de får ca halv af hver for de er
vilde med begge dele.
jeg har prøvet wiskas menuposer med samme "succes" som kitekat. jeg har oz
prøvet iams men det vilde de bare slet ikke røre. men jeg vil helt sikkert
prøve det hills jeg var slet ikke klar over at de oz lavede dåsemad.

men igen mange tak. og har i opskrifter på hjemmelavet kattemad er jeg oz
meget modtagelig for dem.

hilsner fra bettina

Fra : maz

Dato : 18-08-04 11:54

jobe wrote:
> men igen mange tak. og har i opskrifter på hjemmelavet kattemad er
> jeg oz meget modtagelig for dem.

Søg på "BARF" (Bone And Raw Food) på google. Sikker på at der kommer en
masse opskrifter op på hjemmelavet kattemad ;) Du kan også købe bøger om
BARF på nettet. Søg evt. på amazon.co.uk

Prøv evt. at koge noget kylling ell kalkun og give dem det - bland/kog evt.
en smule ris i og bland det sammen med væden. Du kan også prøve med
torskerogn blandet med surmælksprodukt, lidt råt hakket oksekød, fersk
kyllingekød (hvis der er knogle/ben i, må de kun få det råt, da knoglerne
kan splintre i munden på dem, når det er kogt). Prøv med kotelletter - enten
rå eller stegte (uden salt og peber! ;) ) jeg koger selv kylling og fryser
det ned i portionsposer - det samme med hakket oksekød. Et hit herhjemme ;)
Eller prøv med kogt torsk ell anden fisk..
Lidt eksempler på Barf ;)

Maria

Fra : Annette

Dato : 09-09-04 23:23

Mine katte lever af tørkost, men får lidt godbidder i form af vådkost morgen
og aften. Jeg har efter diverse mærke erfaret at Skovdyrehandlen har det
bedste, og ikke nok at det er ren slik for min kat, så er det også nærende
og sundt. Man kan ikke købe det i diverse butikker, og har man ikke mulighed
for selv at hente det hos Skovdyrehandlen eller komme på katteudstillinger,
så sender de også gerne. Link til deres hjemmeside
http://www.skovdyrehandlen.dk/

Jeg kan kun varmt anbefale dette produkt.

Mvh
Annette