Hund
Fra : Anders & Heidi

Dato : 14-08-04 08:20

Hej alle.

Vi har en dejlig dalmatiner på 2 år, og her på det sidste syntes jeg den er
begyndt og slikke mere på os begge to, er der nogle der ved hvorfor den gør
det??

Hilsen

Anders og heidi

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-08-04 10:59

"Anders & Heidi" <elinelystFJERNES@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> begyndt og slikke mere på os begge to, er der nogle der ved hvorfor den

Som følge af varmen, bader i sikkert lidt mere end i plejer.... Når i kommer
fra badet, er i kommet lettere til skade ( altså i hundens øjne ) så den
kommer jer straks til undsætning.... Så i kan komme til at lugte normalt
igen...

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-08-04 19:16

"Benny Mortensen wrote

> [...]
den
> kommer jer straks til undsætning.... Så i kan komme til at lugte

LOL, de kære dyr

Jeg oplever det specielt hvis jeg sveder/har svedt meget fx kort efter
en cykeltur
Sådan en overophedet hundetunge er altså lige i overkanten her i varmen

Men er der ikke noget med at det også er hundens måde at hilse på (en af
måderne)?

- Peter

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 11:36

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen wrote

Jo da, samt at det spiller også en stor rolle i det sociale samspil. Som du
nok ofte ser, så slikker de gerne hinandens mundvige, og hunden vil også
gerne hoppe op, og slikke dig i ansigtet. Som vel egentligt betyder noget i
retning af, jeg har accepteret din højere status o.s.v... Mærkeligt nok,
besvarer den anden altid, ved at gøre det samme... Om det så betyder, at jeg
har accepteret dig... Ja det ved vel kun hundene

M.V.H.....Benny..