MS Windows
briani 27239
Vedrørende kontrol af harddisk i Windows X~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 14-08-04 09:15

Hej

Hvor god er Windows XP's egen diskkontrol, som man kan køre ved at klikke på
et drev, fjerner den alle fejl på harddisken?

På forhånd tak.

/
Anders

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-08-04 13:45

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> Hvor god er Windows XP's egen diskkontrol, som man kan køre
> ved at klikke på et drev, fjerner den alle fejl på harddisken?

Det kommer an på, hvilke parametre man kører den med.
Den overfladescanner normalt ikke harddisken for dårlige sektorer,
medmindre man beder den om det med et flueben i 'Scan for and
attempt recovery of bad sectors' (eller /R, hvis man kører chkdsk
fra en kommandoprompt).

Hvis den er stillet til både at rette fejl i filsystemet og på
selve harddisken, vil jeg da mene, at den er lige så god som
andre af den slags programmer.

Der findes dog også programmer, som efter sigende kan forudse
dårlige sektorer inden de bliver det og ud fra det tage sine
forholdsregler. SpinRite reklamerer med at kunne dette, men
om det er salgsgas, har jeg ingen anelse om.

--
Hilsen
Madsen