CSS - tabel - <p>
Fra : Tine Müller

Dato : 14-08-04 08:27

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får teksten i tabellen til at blive 12
px ligesom i body uden at tilføje <p> til hver linje. Er der nogen som kan
hjælpe med dette?

http://www.tinemuller.dk/baadfarten/saerarrangementer.html
http://www.tinemuller.dk/baadfarten/baadfarten.css

Og det hjælper ikke at jeg sætter størrelsen 12 px i nedenstående, så jeg
ved ikke hvordan det gøres, desværre.

#main table {
width: 500px;
border : 1px solid #100084;
}

#main table td {
border: 1px solid #100084;
padding: 2px;
background: #C6D5EA;
}

#main table th {
background: #100084;
color: #fff;
text-align: center;
}

--
/Tine

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-08-04 08:46

Tine Müller wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://www.tinemuller.dk/baadfarten/baadfarten.css
>
> Og det hjælper ikke at jeg sætter størrelsen 12 px i nedenstående, så jeg

Hej Tine

Hvis jeg var dig ville jeg lave en body i din css fil f.eks.
body
{
font-size: 12px;
}

Den går igennem hele dit dokument.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tine Müller

Dato : 14-08-04 09:50

Martin Jørgensen wrote:
> Hvis jeg var dig ville jeg lave en body i din css fil f.eks.
> [...]

Jamen, det har jeg jo gjort.

body {
background: #8EABD5;
color: #100084;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
margin: 0px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
padding: 0px;
text-align: center;
}

--
/Tine

Fra : Villum Sejersen

Dato : 14-08-04 10:28

"Tine M�����������������������" wrote:

> Jamen, det har jeg jo gjort.
>

> body {
> background: #8EABD5;
> color: #100084;
> font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size-adjust: 0.58;
> font-size: 12px;
> margin: 0px;
> margin-left: auto;
> margin-right: auto;
> padding: 0px;
> text-align: center;
> }

font-size-adjust er justering af aspect-ratio, forholdet mellem
skriftens x-højde og skrifthøjden for den først nævnte skrifttype, og
bør for akkuratessens skyld altid medtages, når du oplister flere
skrifttyper.

Hvis din først nævnte skrift havde været Times New Roman, skulle
font-size-adjust have været 0.46

Om det vil gøre nogen som helst forskel ved det konkrete problem, aner
jeg ikke.

hilsen, Villum Sejersen

http://home20.inet.tele.dk/vsevisit/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-08-04 16:28

Tine Müller wrote:
> Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får teksten i tabellen til at
> blive 12 px ligesom i body uden at tilføje <p> til hver linje. Er der
> nogen som kan hjælpe med dette?

div, p, td {
font-size:12px;
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Tine Müller

Dato : 14-08-04 17:00

Erik Ginnerskov wrote:

> div, p, td {
> font-size:12px;
> }

Tak for dit forslag, men det virker desværre ikke.

--
/Tine

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-08-04 18:08

Tine Müller skrev:

>Tak for dit forslag, men det virker desværre ikke.

Du bliver nødt til at komme med et link til din side, evt.
uploade en testside med fejlen.

Ellers bliver det kun gætterier, når alt det, der burde virke
ikke dur.

Fortæl også gerne, hvilken browser du bruger.

Hvis det er IE, har du så ændret noget i Internetindstillinger =>
Generelt => Hjælp til handicappede?
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-04 15:10

Tine Müller wrote:

> Tak for dit forslag, men det virker desværre ikke.

Du har lige nu i din css disse to blokke:

<citat>
#main table td {
   border: 1px solid #100084;
   padding: 2px;
   background: #C6D5EA;
[...]

Fjern ordet table i selectorlinjerne. Så burde det virke.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-08-04 17:47

Hej Tine

Prøv følgende:
I din css fil

#size
{
font-size: 12px;
}

I din html fil:
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-08-04 18:23

Martin Jørgensen skrev:

Hvorfor vil du have en div ind?

Det er ikke korrekt, skal blot være
--
Knud

Fra : Tine Müller

Dato : 15-08-04 08:39

Knud Gert Ellentoft wrote:
> [...]
> Fortæl også gerne, hvilken browser du bruger.
> Hvis det er IE, har du så ændret noget i Internetindstillinger =>
Jeg forstår ikke rigtig din besked? Hvis du ser i det første indlæg har jeg
jo forklaret og linket til siden med problemet. Og jeg bruger Explorer 6 og
kan ikke se at der er valgt noget i Hjælp til handicappede.

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Det er ikke korrekt, skal blot være
Det virker desværre heller ikke.

--
/Tine

Fra : Tine Müller

Dato : 15-08-04 14:49

Problemet er løst. Jeg skulle tilføje både font-family og font-size til alle
3 som nedenfor, så nu virker det endelig.

--------
#main table {
width: 500px;
border : 1px solid #100084;