Formater?
Fra : Mikael Egeberg

Dato : 14-08-04 10:40

Hej Gruppe.
Kan det virkelig passe, at hardddisken skal formateres for at man kan skifte
bundkort og processor?
Jeg har XP.

Mikael Egeberg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-08-04 13:13

Mikael Egeberg wrote:

> Kan det virkelig passe, at hardddisken skal formateres for at man kan
> skifte bundkort og processor?

Nej.

> Jeg har XP.

Skift bundkort og CPU. Boot på installations-cd'en og vælg reparér.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-08-04 14:09

Jesper G. Poulsen wrote:

> Skift bundkort og CPU. Boot på installations-cd'en og vælg reparér.

Glemte lige at Service Packs og opdateringer skal geninstalleres.

Jesper G. Poulsen

Fra : Pophaar

Dato : 14-08-04 16:51

I praksis Ja!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-08-04 11:09

Pophaar wrote:

> I praksis Ja!

Vrøvl!

Jesper G. Poulsen

Fra : Pophaar

Dato : 15-08-04 11:28

Vent, og se...

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-08-04 12:13

Pophaar wrote:
> Vent, og se...

http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/ står
der en masse om skift af motherboard uden reinstall af Windows.

De gange jeg selv har skiftet MB, er det eneste jeg rent faktisk har
gjort før skiftet været at sætte IDE-driverne til
"Standard Dual-Channel PCI IDE Controller".

Efter skift af hardware og opsætning af BIOS har Windows booted fint op
og detekteret al hardware på ny. Efterfølgende har jeg så installeret
driverne til on-board lydkort, chipset mv. fra den medfølgende CD.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-08-04 12:49

On Sun, 15 Aug 2004 12:27:49 +0200, "Pophaar" <luchter@liam.dz> wrote:

>Vent, og se...

Ikke nødvendigt, har selv for nylig skiftet bundbræt, cpu og ram,
bootede fra cd og valgte repair, ikke den første men den anden af dem,
og det virker fint, har forøvrigt også gjort det på andre maskiner, så
NEJ formater er IKKE nødvendigt

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-08-04 14:32

> [...]
> bootede fra cd og valgte repair, ikke den første men den anden af dem,
> og det virker fint, har forøvrigt også gjort det på andre maskiner, så

Det er rigtigt nok at det ikke er nødvendigt at re-installere Win XP efter
at have skiftet HW. Dog kan man få en ydelsesforbedring ved at
re-installlere efter HW skifte.

MVH

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-08-04 14:48

Thomas Madsen wrote:

> Det er rigtigt nok at det ikke er nødvendigt at re-installere Win XP
> efter at have skiftet HW. Dog kan man få en ydelsesforbedring ved at
> re-installlere efter HW skifte.

Jeg fik en ydelsesnedgang ved reinstallation af Windows 2000. Jeg har
ikke fået ydelsesnedgang ved at reparere Windows 2000.

Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Egeberg

Dato : 24-08-04 18:22

1000 tak for alle svarene