Lyd virker ikke efter nyt ASUS bundkort
Fra : Rene Hassing-Hansen

Dato : 14-08-04 10:40

Jeg har lige installeret XP forfra efter installation af et nyt ASUS A7N8X-E
bundkort.

Dette har medført at jeg hverken kan få bundkortets lyd eller mit
SoundBlaster 5.1. Live lydkort til at virke.

Der er gule udråbstegn i enhedslisten og ved forsøg på opdatering af driver
får jeg halvvejs i installationen at vide at "dataene er ikke gyldige".
Ovennævnte gælder for både bundkort lyd og Soundblaster lyd.

Jeg har forsøgt at inaktivere bundkort-lyd og geninstallere driver for
Soundblaster
- og jeg har forsøgt at fjerne soundblaster kortet fysisk fra maskinen og
geninstallere driver til nForce2 chipsættet (incl. lyd-driver).

Håber I kan hjælpe mig

/Rene

Fra : Mike

Dato : 18-08-04 08:08

> Jeg har forsøgt at inaktivere bundkort-lyd og geninstallere driver for
> Soundblaster

Før det SB kort kan virke, skal du deaktivere dit onboard lydkort i BIOS
under Advaced->Integrated Peripherals.

> - og jeg har forsøgt at fjerne soundblaster kortet fysisk fra maskinen og
> geninstallere driver til nForce2 chipsættet (incl. lyd-driver).

Prøv at hente de seneste drivere fra ASUS'es hjemmeside:
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X-E%20Deluxe&Type=Latest

Hvis det stadig ikke virker, så hent seneste opdatering til din BIOS fra
samme sted.

Håber det kan hjælpe.

-Mike