Hvilke RAM
Fra : Morten Juhl Petersen

Dato : 11-08-04 22:33

Hey

Jeg skal have nogle flere RAM i min PC.

Jeg har af pålidelige kilder fået at vide at det er DDR RAM 184 pins jeg
skal bruge.

Mit problem er at de (2x128) jeg har i forvejen er karaktiseret ved at have
2 hak med lidt over 1 cm imellem sig midt i RAM-blokken.

På billedet af de nye RAM er der kun afbilledet 1 hak.... dem kan jeg vel
ikke bruge så???

Nogen der kan hjælpe mig nærmere på hvilken type RAM jeg skal have??

På forhånd tak

/Morten

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-08-04 06:40

On Wed, 11 Aug 2004 23:32:35 +0200, Morten Juhl Petersen
<hightower201@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> ikke bruge så???
>
> Nogen der kan hjælpe mig nærmere på hvilken type RAM jeg skal have??

Hej Morten

Hvilket mobo har du?

Normalt er ram modulerne standart, så hvis dine moduler ser andreledes ud
en normale DDR ram er dine moduler sikkert ikke ddr ram.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 12-08-04 08:55

> [...]

>ikke bruge så???
>
>Nogen der kan hjælpe mig nærmere på hvilken type RAM jeg skal have??

Hvis man ved, hvilket bundkort man har .... læser man på producentens
hjemmeside om ram.

sdram har 2 hak, og DDR ram har 1 hak.

Så det er nok sdram, du skal have. Da du har 2 klodser allerede, skal
du undersøge, om der er flere ram slots (åbn dyret). For det er jo
bestemmende for dit eventuelle indkøb.

Sdram er dyrt at købe i dag, da man stort set ikke sælger nyt grej med
det. På www.qxl.dk er der masser af sdram i handlen imellem private.

Men du skal undersøge hvilke krav dit bundkort stiller til ram. Max.
modulstørrelse (i Mbyte) og enkeltsidigt kontra dobbeltsidigt.

mvh

John

Fra : Morten Juhl Petersen

Dato : 14-08-04 13:45

Hey
Tak for hjælpen...

Jeg har haft skidtet skildt af men kan (satme) ikke finde hvad mit bundkort
hedder. Det er et ASUS men ingen af betegnelserne fra ASUS hjemmeside passer
med de oplysninger der er på kortet???

Jeg har 2 ram-slots tilbage, så det skulle ikke være noget problem.

Mvh

Morten

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-08-04 18:21

"Morten Juhl Petersen" <hightower201@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
bundkort
> hedder. Det er et ASUS men ingen af betegnelserne fra ASUS hjemmeside

Under start -> programmer -> tilbehør -> system værktøjer -> system
information kan du være heldig at der står hvilket mobo du har - ellers
er der programmer på nettet der kan hjælpe dig med at finde ud af det
(såsom dette: http://www.cpuid.org/download/cpu-z-123.zip )

Mikkel

Fra : Morten Juhl Petersen

Dato : 14-08-04 22:55

Hey

Så fandt jeg ud af hvilke RAM jeg skal bruge....1000 tak for hjælpen, Mikkel

Mvh

Morten

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 16-08-04 13:25

> [...]

>hedder. Det er et ASUS men ingen af betegnelserne fra ASUS hjemmeside passer

Hvis du vil vide hvad din maskine indeholder så prøv EVEREST Home
Edition hos http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

Home Edition er freeware og programmet hed iøvrigt AIDA32 engang.

mvh Søren

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)