MX900 mus batteriproblem
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-04 17:38

Hej

Jeg har haft en MX 900 mus og tastatur.
Men nu ser det ud til at musen ikke rigtig vil blive opladet. Den holder op
med at lade efter 30 minutter eller noget i den dur. Og holder så ca. 15
timer hvorefter den igen siger den er lav for batteri.

Kan det være sommervarmen der gør at batterierne ikke kan oplades ordenligt,
fejl i oplader eller musen mon?

Andre der har mærket til problemet? Ellers ringer jeg selvfølgelig til
logitech imorgen og hører dem ad.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-08-04 20:08

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> ordenligt, fejl i oplader eller musen mon?
>
> Andre der har mærket til problemet? Ellers ringer jeg selvfølgelig til

Hvis du klat lader på batterierne så dør de hurtigere end hvis du lader
musen selv melde når batterierne ikke kan mere og så lader dem op.
Genopladelige batterier har det bedst med at være afladet helt før man
oplader dem.

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-04 20:14

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> musen selv melde når batterierne ikke kan mere og så lader dem op.
> Genopladelige batterier har det bedst med at være afladet helt før man

ja det er jeg klar over.. Jeg har for det meste altid først sat den til
ladning når den ikke kunne mere.. også efter 4 timer efter den begyndte at
melde lavt batteri. Har en reservemus jeg kan tage fat i.. Min tidligere
MX700 fik jeg ikke det problem. Men ved ikke om det er fordi jeg har haft
min computer kørende i døgndrift de sidste 14 dage, at det er derfor jeg
oplever at den løber hurtigt tør. Men den lader stadigvæk ikke langt tid.
Jeg har haft musen til opladning hele natten, og allerede ved 15 tiden
meldte den igen om lavt batteri. og batterierne er ikke mere end musen
nemlig ca. 2 måneder.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-08-04 22:16

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> natten, og allerede ved 15 tiden meldte den igen om lavt batteri. og
> batterierne er ikke mere end musen nemlig ca. 2 måneder.

Hmm ja, det lyder ikke helt som om batterierne er gode. Jeg har selv en
MX700 og den er også helt problemfri. Måske en fejl i 900 serien

mvh Bernhard

Fra : indi

Dato : 13-08-04 21:26

Det er vel en sandhed med modifikationer: NiCd batterier havde det
bedst med en behandling som den du beskriver, men det gælder ikke i
samme grad med f.eks. NiMh batterier. De tåler langt bedre
"sjat"-ladning.
Jeg oplevede noget lignende med min mus, men fik en henvisning til
www.dotshop.dk, som forhandlede ( i hvert fald den gang)
NEXcell batterier. De virker fint hos mig.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 13-08-04 21:55

indi wrote:
> [...]
> bedst med en behandling som den du beskriver, men det gælder ikke i
> samme grad med f.eks. NiMh batterier. De tåler langt bedre

Det gælder skam også NiMH batterier men som du rigtig nok skriver så er
NiMH batterier bedre på det punkt (kan bedre klare klat-ladning). Men
hvis man klat-lader på NiMH batterier så holder de nu engang ikke så
længe (også målt i antal opladninger).

Uanset hvad så er genopladelige batterier ikke vildt dyre med mindre man
køber dem med størst kapacitet (2300mAh så vidt jeg ved; de koster ca.
120kr for 4 stk AA størrelse). MX700'eren er født med 1700mAh så det
giver en del ekstra timer med nye batterier.

mvh Bernhard

Fra : Per Sørensen

Dato : 12-08-04 23:00

Jeg har også en MX900. Skal i laderen hver dag efter arbejde for at være
sikker på ikke at løbe tør, passer fint med de ca. 15 timer du skriver.

Mvh. Per

Fra : Tage Bebe Knudsen

Dato : 13-08-04 23:14

15 timer er da udmærket, hvis du bruger den noget videre i den
tid, den skal bare stå konstant i laderen, når du ikke bruger den,
min holder ikke længere