Indsætte fejlmeddelse i stedet for EOF med~
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 09-05-01 18:03

Jeg har lavet en database der bliver søgt igennem med en simpel SQLstreng.
Men, hvis der ikke er noget der matcher søgningen får jeg følgende meddelse:

ADODB.Field error '80020009'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested
operation requires a current record.

/henrik/adresser_search.asp, line 0

Er der ikke noget jeg kan indsætte i stedet så brugeren bare får en meddelse
der hedder: Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.

--
Venlig Hilsen Henrik

http://www.geekcode.com
GIT/GMU$ d S: a--- C++ !U !P L !E W+++ N+ O-- K? w++++ O- M@
V? !PS !PE Y PGP t 5+ X++ R- tv+ b+ DI++ D+ G e- h! r++ y++

Fra : Martin Buhelt

Dato : 09-05-01 10:06

Henrik Hejbøl Jensen wrote in message ...
> [...]
meddelse
>der hedder: Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.

Når du har fyret din SQL af, kan du teste med rs.BOF og rs.EOF, fx:

if rs.BOF OR rs.EOF then
Response.Write("Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.")
else
Skriv hvad du nu vil skrive
end if

/Martin

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 09-05-01 19:52

"Martin Buhelt" <mb@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> if rs.BOF OR rs.EOF then
> Response.Write("Beklager, der var ikke noget der matchede søgningen.")

Tusind tak. Det var lige det jeg manglede

// Henrik