Farligt batteri til min gamle Nokia 5110??
Fra : ms

Dato : 13-08-04 18:50

Har hørt en del om at de uoriginale batterier til Nokia 5110 kan eksplodere!
Jeg har fundet et til kun 98 kr på følgende side:

http://www.top-salg.dk/shop/

Under MOBIL batterier.

Er der nogen som kender risikoen ved dette mærke, eller har de fået styr på
problemet??

Mvh
Johs

Fra : JMo.

Dato : 14-08-04 09:51

ms wrote:

> Har hørt en del om at de uoriginale batterier til Nokia 5110 kan
> eksplodere!

Alle Li-Ion batterier, hvor der ikke er en varmesikring i, vil begynde at
"nedsmelte" hvis de bliver kortsluttet. Det er dog heldigvis sjældent at
man støder på batterier, der er *så* tåbeligt konstrueret.

> Jeg har fundet et til kun 98 kr på følgende side:

Du kan desværre ikke konkludere noget ud fra prisen. Varmesikringen koster
kun et par ører. Med diverse leds avancer, burde det maks. kunne betyde en
forskel i prisen på en krone eller to.

Fra : Thunder

Dato : 14-08-04 11:41

Du kan jo skrive til firmaet der sælger dem, og spørge om de er varmesikret
og om de kan garantere at det ikke kan eksplodere.

Jan Johansson

---

Fra : ms

Dato : 14-08-04 12:09

Der står intet om firmaet hverken på batteriet eller embalagen!