Orange rædsel
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-04 14:07

Hej

Hvad gør man hvis man er blevet fuppet af Orange?

jeg skulle finde et taletidsstartpakke som jeg kunne bruge midlertidigt
indtil jeg for nyt simkort til Tele2mobilonline og det for jeg først
aktiveret 24/8

Så jeg fandt frem til at de startpakker de havde hos blockbuster at Orange
Just talk, var det bedste tilbud. For der fik man for 99 kroner 150,-
taletid. Der står ikke på pakken hvad minutprisen er. Har kigget og kigget
hos Orange, hvor der ikke står andet end 85øre og 75øre ved vennenumre. Jeg
sikrede mig og ringede til Orange kundeservice, hvor den flinke medarbejder
forsikrede mig om, at når jeg købte en startpakke var minutprisen 85øre i
minuttet...

Når fint nok.. Nu har jeg købt startpakken... og ringede til kundeservice
fordi jeg har et problem med et bestemt nummer som den ikke vil ringe op..og
det kunne de selvfølgelig ikke hjælpe med, det kunne være overbelastning på
netværket og flere ting... Og så spurgte jeg lige hvad min saldo er, fordi
det ikke kan oplyses online før 36 timer efter tilmeldingen. og der sagde
hun 115 kroner. og det kunne jeg ikke helt forstå hvordan jeg allerede havde
brugt 35 kroner ved et par opkald.

Der er et opkald på 10 kroner sagde hun, så spurgte jeg så hvor langt tid
det varede... 4 minutter.... Jamen hvordan kan dette blive 85 øre i
minuttet.... Det kunne hun heller ikke lige forstå, et øjeblik... det koster
2,5krone i minuttet siger hun så....

Hvad gør du så ved det, spurgte jeg om... Det kunne hun ikke gøre noget
ved...

Så er det man lige føler sig godt fuppet... Totalt umuligt at have fundet ud
af at prisen er 2,5.. godtnok kan jeg da godt huske at priserne låg
deromkring for 2-3 år siden hvor sådan noget var moderne...

Skal jeg allerede igang med at skrive klagebrev, for en omgang taletid?

Fra : Fischer

Dato : 13-08-04 16:58

> [...]
> medarbejder forsikrede mig om, at når jeg købte en
> startpakke var minutprisen 85øre i minuttet...

http://orange.dk/privat/produkter/justtalk/priser/ kan man se at
minutprisen er 2,50 kr. hvis man tanker med "talekort og fra hæveautomater"
og den er 0,85 kr. hvis man tanker via "nettet og med SMS".

Hviken kategori en ny startpakke falder ind under står det INTET om!
Men deres reklamer slår MEGET på de 85 øre (75 øre til vennenumre), så
normalt vil man nok forvente at få den pris som udgangspunkt.

Og hvis deres kundeservice har påstået at startpakken fra starten var med de
85 øre, så har du jo i princippet en god sag. Især hvis du har optaget
samtalen!

> Så er det man lige føler sig godt fuppet... Totalt
> umuligt at have fundet ud af at prisen er 2,5.. godtnok
> kan jeg da godt huske at priserne låg deromkring for
> 2-3 år siden hvor sådan noget var moderne...

Se ovenfor ....

> Skal jeg allerede igang med at skrive klagebrev, for
> en omgang taletid?

Ja, spørgsmålet er om det er besværet værd?
Jeg kender ikke dit forbrug, men du kunne jo via nettet smide 100 kr. ind på
dit kort. Så kommer hele din saldo ned på den lave takst.

Ellers er det jo kun fremover at bruge et teleselskab der i deres reklamer
er reelle med at oplyse hvad deres takster i virkeligheden er - med alle
forbehold. Men det kan vel efterhånden blive lidt svært! =

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-04 17:37

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men deres reklamer slår MEGET på de 85 øre (75 øre til vennenumre), så
> normalt vil man nok forvente at få den pris som udgangspunkt.

Ja det var det som kundekonsulenten slå fast.. og jeg spurtge om det så kun
var når man købte skrabekort efter følgende at prisen var høj. og det var
det. Men menes ikke kan sagde 2,5 men 2 kroner

I selve pakken, står højeste minutpris til 1,95 via skrabekort. og sms til
33øre og netpris 25øre... på forsiden af pakken, står der 200sms til en
værdi af 50kroner.. og det må jo være 25øre... men på hjemmesiden står der
35øre og 20øre.. Total forvirring. Jeg har ingen mulighed for at finde ud af
hvad de har taget for sms´er. da jeg færst kan se noget efter 36timer.

> Og hvis deres kundeservice har påstået at startpakken fra starten var med
de
> 85 øre, så har du jo i princippet en god sag. Især hvis du har optaget
> samtalen!

Det har jeg jo så ikke.

> Ja, spørgsmålet er om det er besværet værd?

jeg har i hvertfald smidt en email igennem som jeg fik af hovedkontoret. Så
må jeg se hvad der bliver svaret.

> Jeg kender ikke dit forbrug, men du kunne jo via nettet smide 100 kr. ind

> dit kort. Så kommer hele din saldo ned på den lave takst.
okay, ikke kun den del som der bliver sat ind?

Men mit forbrug heder at jeg kun skal bruge det indtil den 24/8 men det er
der jo ikke nogen der behøver at vide noget om.. men jeg købte jo netop
orange produktet da man skulle få mest ud af det, og man lige kunne hente
det i blockbuster og være kørende med det samme.

> Ellers er det jo kun fremover at bruge et teleselskab der i deres reklamer
> er reelle med at oplyse hvad deres takster i virkeligheden er - med alle
> forbehold. Men det kan vel efterhånden blive lidt svært! =

Ja og det er vel også det som CBB gjorde lidt grin med i deres reklamer, som
orange brokkede sig over. siger noget, og gør en masse forvirrende ting. så
kunden ikke kan gennemskue det.. Men i dette tilfælde synes jeg er værrere,
da der ikke er nogen priser der passer med noget.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 16-08-04 08:48

Hej Bjarke.

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> sms til 33øre og netpris 25øre... på forsiden af pakken, står der
> 200sms til en værdi af 50kroner.. og det må jo være 25øre... men på

Gammel startpakke => gamle prisoplysninger!

> Det har jeg jo så ikke.

Gammel startpakke => gamle priser?

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : DaaN

Dato : 14-08-04 09:43

Hvad lærer du så af det? HOLD DIG LAAAANGT FRA ORANGE!!!! Har KUN Oplevet
Dårligt med de Røvhuller til Fupmagere der arb. på Orange, De skulle Skydes
med Lunken LORT hele Bundtet!! De gør ALT For at sælge deres ting, de går så
hvidt så langt at Lyve overfor Kunderne,Det er at Synke MEGET Lavt Syntes
jeg godt nok ..
- DaaN

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-08-04 16:39

"DaaN" <DaaN_KristensenFJERNSPAM@hotmail.com> wrote in message
> Hvad lærer du så af det?

Af dig? ... intet...!

Fra : Simone

Dato : 14-08-04 22:25

> Hej
>
> Hvad gør man hvis man er blevet fuppet af Orange?

Du skifter over til Telmore i stedet.
Så bliver du også inviteret med til deres næste "havefest"

/Simone