Hvordan tjekker man om et bestemt vindue e~
Fra : Michael Jensen

Dato : 09-05-01 18:35

Hejsa
Jeg åbner et vindue med nedenstående vindue og det virker fint nok

vindue = window.open(path,'instant_messaging','width=400,height=200,toolbar=no,scrollbars=no');

Nu har jeg det sådan at den side som åbner den nye vindue reloader ca. hvert 10 sekund og så ville jeg gerne at den ikke udførte koden hvis det gamle vindue endnu ikke var blevet lukket. Er noget lignende muligt:

if (window.vindue.status != 'open'){
vindue = window.open(path,'instant_messaging','width=400,height=200,toolbar=no,scrollbars=no');
}

--
Hilsen Michael

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-05-01 00:27

Lav et hidden form field på den side der åbner vinduet og sæt dette true
når vinduet åbnes:

altså sådan her:

function aabnvindue(){
vindue =
window.open(path,'instant_messaging','width=400,height=200,toolbar=no,scroll
bars=no');
document.formnavn.hiddenfelt.value = "True";
}

Og i vinduet du åbner bruger du så:

Så kan du på det første site tjekke således:

if (document.formnavn.hiddenfelt.value == "False"){
window.open(....................)
}

PS: Du sender ud i et lidt underligt format....

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Michael Jensen

Dato : 10-05-01 08:23

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message news:9dcjvn$mm1$1@sunsite.dk...
> Lav et hidden form field på den side der åbner vinduet og sæt dette true
> når vinduet åbnes:

Men bliver det ikke nulstillet hver gang jeg reloader siden?

Kunne man ikke sætte det hidden form field på den side man åbner. Kunne man så tjekke det fra den side som åbner det nye vindue på en måde?

> altså sådan her:
> [Snip noget kode]

> PS: Du sender ud i et lidt underligt format....

Hvad skal formatet være?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-05-01 08:54

"Michael Jensen" <michael@ogj.dk> wrote in message

>Men bliver det ikke nulstillet hver gang jeg reloader siden?

Ahhh... jeg havde ikke lige fattet at du reloadede siden... Jeg troede kun
din funktion blev genindlæst.

>Hvad skal formatet være?

Plain Text: Uencode

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-05-01 17:25

On Wed, 9 May 2001 19:35:21 +0200, "Michael Jensen" <michael@ogj.dk>
wrote:

>if (window.vindue.status != 'open'){
> vindue = window.open(path,'instant_messaging','width=400,height=200,toolbar=no,scrollbars=no');
>}

Kig her:
http://www.ghashul.dk/x/gallery

Når du klikker på et billede tjekker den om der er et vindue åbent. Hvis
der er lukker den det, og åbner det nye. Hvis det ikke findes åbner den
bare det nye.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/