Tæller i vbscript
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-05-01 14:36

Jeg har lavet en tæller i vbscript, som udregner den
tilbageværende tid til en bestemt dato - så langt så godt. Men
jeg kan ikke lige hitte ud af, hvordan jeg får den til at "tælle"
... dvs blive opdateret hvert sekund. Hvordan fixer jeg den ?

Min kode er:

<head>
<script type="text/vbscript">
function countdown
dag = datediff("d",date,"2001-05-15")
tim = datediff("h",date,"2001-05-15") mod 24
str_time = "Dage: " & dag & " Timer: " & tim
remain_time.InnerHTML = str_remain
end function
</script>
</head>

På forhånd tak ...

Jesper Stocholm

Fra : Jens Lykke Brandt

Dato : 09-05-01 23:27

Hej Jesper.

Lang tid siden - send en mail!

Så vidt jeg ved er vb's metoder til at håndtere tid ikke særlig gode

Men jeg ved, at det nemt kan laves i JavaScript med "setInterval":
setInterval("myFunc()",1000);

/Jens Brandt

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-05-01 20:57

"Jens Lykke Brandt" <jlb@mimas.dk> wrote in <9dcg5c$pji$1
@news.inet.tele.dk>:

>Hej Jesper.
>
>Lang tid siden - send en mail!

det skal jeg gøre ... !

>Så vidt jeg ved er vb's metoder til at håndtere tid ikke særlig gode
>
>Men jeg ved, at det nemt kan laves i JavaScript med "setInterval":
>setInterval("myFunc()",1000);

jeg endte med at bruge:

<head>
<script type="text/vbscript">
function countdown
int_dage = datediff("d",now,"15-05-2001 11:00:00")
int_timer = datediff("h",now,"15-05-2001 10:00:00")
int_timer_remain = int_timer mod 24
int_minutter = datediff("n",now(),"15-05-2001 11:00:00")
int_minutter_remain = int_minutter mod 60
int_sekunder = datediff("s",now(),"2001-05-15 11:00:00")
int_sekunder_remain = int_sekunder mod 60
str_remain = int_dage & ":" & int_timer_remain & ":" &
int_minutter_remain & ":" & int_sekunder_remain
remain_time.InnerHTML = str_remain
end function
</script>
</head>
face="Verdana" size="2">

Og det ser ud til at virke som det skal. Jeg kan dog ikke forstå, hvorfor
den konsekvent regner en time forkert ... Som I kan se, så har jeg været
nødt til at fremskrive tidspunktet i udregningen af tiden ... ?

--
Check out the first review of Mac OS X at
http://wincent.org/transitional/final.pgp.txt

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-05-01 00:20

> [...]
> jeg kan ikke lige hitte ud af, hvordan jeg får den til at "tælle"
> .. dvs blive opdateret hvert sekund. Hvordan fixer jeg den ?

Jeg ved ikke hvor officielt det er men jeg har før brugt:

setTimeout "countdown", 5000

i et VBScript og har lige testet med dit det virker også her.

PS: er det ikke str_time du vil udskrive og ikke str_remain?

Hvilket får mig til at tænke: Kan man ikke køre Option Explicit når det er
clientside VBScript?
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-05-01 20:58

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in <9dcjjg$kth$1@sunsite.dk>:

> [...]
>
>PS: er det ikke str_time du vil udskrive og ikke str_remain?
>
>Hvilket får mig til at tænke: Kan man ikke køre Option Explicit når det er

det ved jeg ikke ... har ikke lige haft tid til at teste det ... men i går
fandt jeg ud af, at on error resume next faktisk virker i clientside også
.... selvom jeg ikke lige havde regnet med det ...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-05-01 18:42

Jakob Andersen wrote:

> Hvilket får mig til at tænke: Kan man ikke køre Option Explicit når det er
> clientside VBScript?

Jo, naturligvis.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : news.sunsite.auc.dk

Dato : 13-05-01 15:57

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
[Option Explicit]
> Jo, naturligvis.

Er det noget du vil dele med os?

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-05-01 20:32

"news.sunsite.auc.dk" wrote:

> "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> [Option Explicit]
>
> Er det noget du vil dele med os?

øh, det er da ikke nogen stor kunst, men f.eks

<SCRIPT LANGUAGE="VBSCRIPT">
   option explicit

   for i= 0 to 10
      document.write(cstr(i) & "<BR>")

   next

</SCRIPT>

Vil give fejl, hvorimod både

<SCRIPT LANGUAGE="VBSCRIPT">
   option explicit

   dim i
   for i= 0 to 10
      document.write(cstr(i) & "<BR>")

   next

</SCRIPT>

og

<SCRIPT LANGUAGE="VBSCRIPT">

   for i= 0 to 10
      document.write(cstr(i) & "<BR>")

   next

</SCRIPT>

virker perfekt.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-05-01 21:41

> øh, det er da ikke nogen stor kunst, men f.eks
[Snip kode]

Jeg må indrømme at jeg ikke lige har eksperimenteret med det. Men det var jo
simpelt nok.

Og du ved godt det med skoven og træerne.