Flowproblemer hos TeleDanmark?
Fra : Diesel4K

Dato : 09-05-01 19:42

Hej,

Jeg har lagt mærke til at der kom alvorlige hakker i flowet når
jeg hentede binære filer på TDC's test server:

test.inet.tele.dk

OK, jeg tænkte at det nok var testserverens skyld, men jeg prøvede
så lige at hente filer forskellige steder fra, og observere med DU
Meter.

Jeg bemærkede at der var generelle "hak" i flowet når jeg downede
fra TeleDanmark steder.

Jeg prøver at hente tre steder fra:

games.jubii.dk

dk.binaer.erotik.film (Der er jo gode store binaeries der

tucows.inet.tele.dk/

Resultatet ses her:

http://home19.inet.tele.dk/phj/flow/flow.htm

Jeg skal lige sige at jeg sidder på Frederiksberg i København
og er sikkert på Borups alle centralen, som jeg bor lige ved siden af.

Jeg har suppleret med et par tracert's

Giver ingen mening for mig?!

Er der andre der har oplevet noget lignende? Jeg havde det i går og så
i dag.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-05-01 20:36

"Diesel4K" <diesel@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har lagt mærke til at der kom alvorlige hakker i flowet når
> jeg hentede binære filer på TDC's test server:
>
> tucows.inet.tele.dk/

Tucows.inet.tele.dk er vistnok en gammel server...derfor opleves den med
flowstop.
Men det er ikke nettet der fejler noget.

-------------
Best regards Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435 HA3180-RIPE
Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-01 20:57

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Tucows.inet.tele.dk er vistnok en gammel server...derfor opleves den
med
> flowstop.

Jeg henter kanont stabilt fra den... Godtnok kun ISDN.. Men man kan
altså godt se at det en stabil satan.... 8 KB/sek uden det mindste hak

>Men det er ikke nettet der fejler noget.

Er du sikker på det?

Fra : Diesel4K

Dato : 09-05-01 21:02

Jeg prøvede at teste på TeleDanmark ftp test server:
ftptest1.tele.dk

En gang før og en gang efter sluk og tænd af modem og
W2K.

Jeg skal lige sige at jeg har NE1 1024/256.

Resultatet er det samme

http://home19.inet.tele.dk/phj/flow/flow.htm

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-05-01 21:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg henter kanont stabilt fra den... Godtnok kun ISDN.. Men man kan
> altså godt se at det en stabil satan.... 8 KB/sek uden det mindste hak

Hvad monitorerer du med ?

Kan godt se at performance er blevet bedre...den har hakket helt vildt for
ganske få uger siden.
Den er dog ikke 100% endnu.

Men prøv at hente samme fil fra f.eks WOL.....den server rykker.
Intet flowstop, what-so-ever.

-------------

Fra : Diesel4K

Dato : 09-05-01 21:44

> Hvad monitorerer du med ?

- DU Meter.

> Kan godt se at performance er blevet bedre...den har hakket helt vildt for
> ganske få uger siden. Den er dog ikke 100% endnu.

- Hmm..

> Men prøv at hente samme fil fra f.eks WOL.....den server rykker.
> Intet flowstop, what-so-ever.

- Har du et bud på hvor jeg kan hente en stor fil fra. (WOL).

BTW. Jeg blev lige kastet af nettet. Det er aldrig sket før.
Jeg har en følelse af at der er et eller anden skummelt galt.

Måske jeg skulle ringe til TDC Internet i morgen...

Fra : Diesel4K

Dato : 09-05-01 21:48

> BTW. Jeg blev lige kastet af nettet. Det er aldrig sket før.
> Jeg har en følelse af at der er et eller anden skummelt galt.

Det var satans!

Nu efter jeg blevet kastet af nettet, så kører det bare sten stabilt!

119 kB/sek uden noget som helst!

Gad vide om et eller andet blev genstartet?!

)

Håber det holder.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-05-01 21:56

> 119 kB/sek uden noget som helst!

Hvorfra, og med hvilken båndbredde ?

Fra : Diesel4K

Dato : 09-05-01 21:58

> Hvorfra, og med hvilken båndbredde ?

ftptest1.tele.dk

1024/258

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-05-01 21:55

> - DU Meter.

Viser den gennemsnit eller lige-nu-værdier ?

> - Har du et bud på hvor jeg kan hente en stor fil fra. (WOL).

Prøv denne:
http://tucows.worldonline.dk/adnload/159981_53313.html

Fra : Diesel4K

Dato : 09-05-01 22:00

> Viser den gennemsnit eller lige-nu-værdier ?

- Lige nu værdier.

> Prøv denne:
> http://tucows.worldonline.dk/adnload/159981_53313.html

Klippe stabil. 119Kb/sek.

Men som sagt. Det skete noget efter jeg blev kylet af nettet.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-05-01 22:11

> Klippe stabil. 119Kb/sek.
>
> Men som sagt. Det skete noget efter jeg blev kylet af nettet.

Held i uheld

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-01 22:11

> Hvad monitorerer du med ?

Samme Som Diesel, DUmeter

jeg har lige siddet og downloadet lidt..

Kig på http://hjem.get2net.dk/bjarke_hansen/test.gif

Selve serveren, ser også fin ud:

Tracing route to tucows.inet.tele.dk [193.162.153.126]
over a maximum of 30 hops:

1 19 ms 19 ms 17 ms klunxr1.ip.tele.dk [195.249.8.82]
2 20 ms 18 ms 17 ms fe0-0.100m.klunxt1.ip.tele.dk
[195.249.32.193]
3 25 ms 24 ms 23 ms ser5-4-1.ronxt1.ip.tele.dk [195.249.14.97]
4 20 ms 19 ms 20 ms atm1-1-82.albnxg2.ip.tele.dk [195.249.2.141]
5 22 ms 24 ms 20 ms pos6-0.2488m.albnxg1.ip.tele.dk
[195.249.4.165]
6 25 ms 22 ms 22 ms pos7-0.2488m.arcnxg1.ip.tele.dk
[195.249.6.126]
7 23 ms 24 ms 25 ms pos7-0.2488m.arcnxg2.ip.tele.dk
[195.249.6.102]
8 26 ms 23 ms 24 ms pos1-0.2488m.hcnxg1.ip.tele.dk
[195.249.7.113]
9 25 ms 22 ms 53 ms pos5-0.2488m.opanxg2.ip.tele.dk
[195.249.12.221]
10 25 ms 23 ms 23 ms vlan30.d1.opa.tdk.net [194.182.148.107]
11 23 ms 22 ms 22 ms mirror.inet.tele.dk [193.162.153.126]
Trace Complete.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 09-05-01 22:13

Tjaa jeg syntes også at ftptest1.tele.dk kan være slow når den skal over 1
Mb/sec

Ellers ingen probs
--
Morten

Fra : Thomas Petersen

Dato : 10-05-01 09:26

hejsa

tjjaa jeg har også en NE2 1024/256 fra TDC og jeg havde også problemer
med en langsom forbindelse og har snakket med TDC om det
HVIS man har sat sin router på Åben konfig så bliver den simpelthen
overbelastet
og kan ikke holde farten -> så det kan anbefales at sætte den tilbage til
Basis også
åbne de porte man skal bruge. det har virket perfetk for mig og har lige nu
haft en
klippe stabil download lige siden.
Der vil senere komme en Firmware opdatering der løser problemet med
overbelastningen.

Mvh
Thomas Petersen