Hvad siger dem med 1 kat ??
Fra : Jan

Dato : 12-08-04 09:55

Hejsa

Nu har jeg i forbindelse med et andet spørgsmål fået at vide, at jeg når vi
nu skal ud og købe kat, burde købe 2 da det slet ikke er mere besværligt,
dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun har 1 kat - har i
fortrudt i ikke købte 2 eller......

Jan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-08-04 10:09

Jan wrote:
> [...]
> besværligt, dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun
> har 1 kat - har i fortrudt i ikke købte 2 eller......

under normale omstændigheder ville jeg klart anbefale to katte.....
men hvis man vælger kuna t ville have en kat, synes jeg man bør vælge en
voksen omplaceringskat... grunden til at jeg siger det er at en voksen kat
der kender man allerede tempramentet og ved om katten ville trives alene....
en killing har brug for mere aktivering og mere underholdning, og derfor er
det en god ide at få to hvis man er meget ude på arbejde....
--
Knus, Sabina

Fra : Crazy Camilla

Dato : 12-08-04 10:46

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun har 1 kat - har i

Hej.

Ja jeg har helt klart fortrudt.
Jeg vil meget gerne have en kat mere, men ikke lige nu.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 11:42

> [...]
> dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun har 1 kat - har i

Vi har tidligere haft kun 1 kat.
Vi har 4 killinger nu, hvoraf to af dem er søskende.
Når vi ser kattene sammen og hvor meget gavn de har af hinanden, så vil jeg
klart anbefale 2 katte fra start.

Katte der vokser op alene, kan være meget svære, at skaffe selskab til, når
de først er blevet voksne og vil derefter muligvis foretrække, at bo uden
selskab af andre katte. Nogen katte foretrækker, at være sig selv, men de
fleste vil gerne have en artsfælle, at hygge sig med og det er nemmere, hvis
man får begge katte fra killing eller køber to voksne katte, som allerede
kender hinanden.

Så to katte er anbefalingen herfra, gerne søskende...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tomas Skott

Dato : 12-08-04 12:53

Hejsa Jan

Jeg vil blot lige tilslutte mig Buffys udsagn. Jeg havde tidligere også kun
en kat, men i dag har min kæreste og jeg to katte samt en hund sammen +
naboens to killinger som konstant kommer over til os for at lege Jeg vil
også varmt anbefale to katte...de har så meget glæde af hinandens selskab,
og er desuden en aflastning for dig selv. Min ene kat var tidligere meget
opmærksomhedskrævende, jeg forkælede ham nok lidt rigeligt, så det var
faktisk lidt af en aflastning at få en kat mere, som han kunne lege og kæle
med. To søskende ville være ideelt.

Med venlig hilsen
Mariann

Fra : Migti

Dato : 12-08-04 17:49

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun har 1 kat - har i

Nææææh

Syntes nu det er meget passende med kun een kat
Men det er jo forskelligt fra familie til familie.

/Migti

---

Fra : Richard Pade

Dato : 12-08-04 17:49

Jan <jan@soerensen.mail.dk> skrev:

> [...]

Korrekt; vi havde først een kat fra killing, senere
vore to nuværende søskende fra killing, og de to
havde tydeligvis meget glæde af hinanden. De to
krævede mindre opmærksomhed af os (når vi *måtte*
lade dem være Især i 5-7 mdrs. alderen, når
killingerne begynder at flintre rigtig meget rundt i
stuerne, og man fristes til bare at slippe dem ud i
haven. (Hvilket er alt for tidligt). De to kostede
ikke så meget ekstra arbejde, bare mere mad.

Lige nu har vi desuden en 12 ugers killing, som
endnu ikke er afsat. Moderen kigger da lidt til den
indimellem, men den sky Onkel Albert har ikke lyst
til at lege, så killingen Daisy trækker meget på os -
helt fint men klart mere, end i sidste uge, mens
den endnu havde sine to søskende at lege med. Det
minder os om, hvordan det var kun at have een
killing

Håber det hjælper til at overbevise dig - hvilken
kat skal I iøvrigt have? - Daisy er en sød og ganske
kæk skildpaddekat, og vi bor ved Kgs. Lyngby

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-08-04 18:32

Richard skrev
<Daisy er en sød og ganske
kæk skildpaddekat, og vi bor ved Kgs. Lyngby >

*GG* Det kan du sagtens sige, vi vil se beviser i form af
fotos

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Flemming N.

Dato : 12-08-04 19:07

Det er helt ok med kun 1 kat, hvis jeg havde muligheden havde jeg dog
bestemt valgt at få 2 desværer har vi jo en regel her der siger at
man kun må have en kat...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Richard

Dato : 12-08-04 19:13

Marianne Hellemose wrote:
> <Daisy er en sød og ganske
> kæk skildpaddekat, og vi bor ved Kgs. Lyngby >
>
> *GG* Det kan du sagtens sige, vi vil se beviser i form af
> fotos

Jamen det siger alle de, der har set hende skam
- hm, i mangel af et sted at uploade: Gå ind på dba.dk og søg på denne
tekst:

3-farvet, kælen, vaks og renlig skildpaddefarvet kattekilling, hun,

> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Rigtigt, mmvendt gør det mig ondt at se reklamer for dyrefoder i lande,
der dårligt kan brødføde sin befolkning. Dyrefoderindustrien er et
sikkert tegn på, at materialismen er gået for langt IMHO...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-08-04 20:51

Richard wrote:

> [...]
> tekst:
>
> 3-farvet, kælen, vaks og renlig skildpaddefarvet kattekilling, hun,

hov hov.... jeg vil også være med ;)
jeg har en skøn hunkat som skal omplaceres ;) evt sammen med en killing.....

www.vildkat.dk
kik under hunkatte, hun hedder Rasmine ;)

--
Knus, Sabina

Fra : Denise

Dato : 12-08-04 18:10

Jan wrote:
> [...]
> besværligt, dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun
> har 1 kat - har i fortrudt i ikke købte 2 eller......

Hej igen
Nu når du er blevet overbevist , så kan vi tage diskussionen med hvilket
køn de så skal være. Jeg holder på, at 2 hanner går absolut bedst sammen.
Kastration, som man gør når de bliver kønsmodne, for ikke at de skal gå og
strinte og parre sig til højre og venstre, er kun et lille indgreb. 2 hanner
leger og slås bedst sammen, for det kan tit gå voldsomt for sig, og
hunkatten kan måske blive lidt underkuet, fordi hun ikke kan hamle op med
ham. Hankatte er nemmere at "forstå", de er som regel lige ud af landevejen,
hvorimod hunkatte kan være nogle "bitches", som kan være lidt lunefulde og
egenrådige.
He he, ovennævnte ved jeg der kan være delte meninger om i gruppen, men har
selv haft begge slags. P.t. har jeg 2 brødre og 1 hunkat.

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-08-04 18:36

Denise skrev
[...]

Ja jeg vil ikke sige dig imod, det har også været min erfaring gennem mange
år.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-08-04 20:50

Denise wrote:
> [...]
> bedst sammen. Kastration, som man gør når de bliver kønsmodne, for
> ikke at de skal gå og strinte og parre sig til højre og venstre, er

kun et lille men... man behøver ikke vente til katten er kønsmoden med at
neutralisere den..... det kan faktisk med held lade sig gøre i killinger
helt ned til 3-4 mdr..... smag og behag, og alt efter hvad ens dyrlæge
ellers foretrækker.....

enig ;)

--
Knus, Sabina (som pt har 3 hunkatte og en hankat og en ilder*G*)

Fra : Pia Nave

Dato : 12-08-04 22:38

Denise wrote:

> hunkatte kan være nogle "bitches", som kan være lidt lunefulde og egenrådige.

*LOL* Denise
So true, so true!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 12-08-04 18:38

> [...]

> dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun har 1 kat - har i

Selv hejsa!

Nu har jeg ikke nogen kat lige nu. (Man må da gerne være med alligevel,
ikk'?)
Men min gamle kat, en colourpoint, var enekat, og det trivedes hun med. Men
hun havde så også altid et åbent vindue, så hun kunne smutte ud og kigge på
verden udenfor.
Faktisk fik jeg problemer, da hun fik killinger, for hun ville helst ikke
have, at jeg snakkede med dem. Hun snakkede ikke med andre mennesker end
mig, og så skulle jeg heller ikke snakke med andre katte end hende, basta!
Nå, men hun var altså også lidt sær.

Når jeg skal have kat, bliver det en ene-kat - der er ikke kvadratmeter nok
i hytten til to, hvis jeg også skal være her. Men så kan den også gå udenfor
og få andre oplevelser og evt. anden kattekontakt. Hvis jeg havde mere
plads, ville jeg anskaffe to - og hvis jeg kun havde plads til en, og den
skulle være indekat, ville jeg leve uden - med mindre jeg var hjemme rigtig
meget af tiden.

mvh. tina

Fra : Tove

Dato : 12-08-04 18:52

> [...]
> dobbelt glæde osv...., men hvad siger alle dem der kun har 1 kat - har i

Hej
Nej og ja. Min kat er voksen omplaceringskat fra dyrenes beskyttelse og
nogen gange synes jeg det er lidt synd for hende at jeg er hendes eneste
selskab. Desværre må vi kun have et dyr, en kat eller en hund hvor jeg bor,
så det giver sig selv. Men hvis jeg flytter et sted hen hvor vi må have
flere
vil jeg klart overveje at anskaffe en ungkat som selskab for hende.
Mvh
Tove

Fra : marlene

Dato : 12-08-04 20:26

i mit indlæg lidt højere oppe, kan i læse at jeg på en rædsom måde lige har
mistet en af mine to katte.
det er nærmest udelukket at jeg og familien kan leve videre med kun en kat.
de fulgtes hele tiden, sov sammen og lå sammen for at blive kælet.
lillesøsteren mijaver og savner storebror helt vildt.
håber vi hurtigt kan finde en lille ny og at kemien passer på de to misser,
det er så ensomt allerede for lille berta.

jo- to katte kan anbefales.
man elsker dem ikke bare, man elsker dem dobbelt så højt.

Fra : jytte

Dato : 12-08-04 21:04

Hej Jan
Fik en voksen omplaceringskat for ca. 4 måneder siden.
Vi er alene hende og jeg, og det går efter min mening fint, men det kræver
altså også at man sørger for at lege/akivere HVER dag, snakke med den, kæle,
give godbidder. I det hele taget give den opmærksomhed, så der er altså et
stykke arbejde (og glæde), med at have bare 1 kat. Men det kan også sagtens
gå, der er da mange som kun har en kat.

Jytte