Svømning med heste
Fra : Anet

Dato : 12-08-04 22:23

hejsa

Vi har været ude at svømme med vores heste i dag. Der findes et sted her i
nærheden af hvor jeg bor, hvor der er et slæbested til små både. Der er
ingen der bader der overhovedet og derfor forstyrrer man ingen. 2 meter ud
er der sten og så ellers den fineste sandbund. Der bliver rimelig hurtigt
dybt og der er skønt at tage sig en svømmetur med hestene. Det var rigtig
hyggeligt og både os og hestene lod til at syntes at det var dejligt med en
afkøling her i sommervarmen.Har I andre svømmet med Jeres heste?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Malene P

Dato : 17-08-04 10:10

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hejsa

> Har I andre svømmet med Jeres heste?

Jep. Min kæreste og jeg tog vore vore to dejlige isbasser med til stranden
meget tidligt lørdag morgen. Vi drønede afsted -jeg på min hingst lige
direkte ud i vandet, så jeg troede vi ville ende i England. Min kæreste på
hans hoppe i den stik modsatte retning -væk fra vandet og op i klitterne.
Hun skulle ihvertfald ikke have noget med det farlige vand at gøre og
kæresten måtte bare hage sig fast, mens de galoperede væk i sikkerhed. Det
startede egentlig meget fredelig, indtil vi lige vil sætte lidt fart på ud i
vandet -så plaskede havuhyret lige lidt med en bølge og hoppen vendte 180
grader og piskede op i klitterne. Hun er ellers 110% stabil og er ligeglad
med plasticposer, gøende hunde og larmende maskiner, men hun har aldrig set
havet før og det var altså for meget. Nå, vi trak basserne en lang tur langs
stranden, hvor jeg gik yderst med hingsten og vi fik hende efterhånden
lokket længere og længere ud, så hun endte med at få tæerne dyppet. På
hjemvejen red vi uden problemer i vandkanten og næste lørdag vil vi prøve at
lokke hende med på en svømmetur, hvis vejret tillader det. Desværre er der
rideforbud på den strand -nok af hensyn til badegæsterne. Men efter at have
set, hvad disse badegæster (læs:strandsvin) har efterladt sig af plastic,
øldåser og andet affald, kunne jeg såmænd godt unde dem at falde på næsen i
en hestepære.

mvh
Malene P

Fra : Lene

Dato : 17-08-04 10:47

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Klip.
> hans hoppe i den stik modsatte retning -væk fra vandet og op i klitterne.
Klip.

Jeg glemme aldrig til distancestævne i Løkken, da Bolette Arnbitter så havet
for første gang. Hun satte sig ned på måsen, som en hundhvalp i bar
befippelse *gg*

--
Mvh. Lene Andersen
www.sitecenter.dk/stutteridryad

Fra : Malene P

Dato : 17-08-04 11:14

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
havet
> for første gang. Hun satte sig ned på måsen, som en hundhvalp i bar

Da jeg første gang tog hingsten med til stranden, var det også med en del
skepsis -han havde heller aldrig set havet og jeg var sådan set indstillet
på, at han ville nægte at gå i vandet og ville ikke tvinge ham til det. Men
nej, efter lidt skulen og lidt forvirret vrikken med ørerne mod hhv det
farlige vand og min beroligende stemme, besluttede han sig for at traske ud
i bølgerne og allerede første gang kom vi så langt ud, at han kunne svømme
med mig på ryggen. Og han har ellers masser af hadeobjekter
herhjemme -naboens postkasse, genboens frilandsgrise, en efterladt Kadett,
en stor sten og hvad der ellers virker farligt og besat af uhyrer. Modsat
hoppen, som man næsten kan smide kanonslag efter uden at hun reagerer. Så:
"Lær din hest at kende -tag den med til havet" )

mvh
Malene P

Fra : Anet

Dato : 17-08-04 12:01

> [...]
> vandet -så plaskede havuhyret lige lidt med en bølge og hoppen vendte 180

(klip)

Vores heste har også lige skullet lære først at vandet ikke er farligt. Men
det går hurtigt med at vænne sig til vandet og at bølgerne godt kan plaske
lidt.
Det er nu sjovt når de svømmer. Min hest krænger læberne tilbage i et stort
smil *GG* og så padler hun glad rundt og svømmer både udaf og indaf og man
kan se at hun nyder det.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Malene P

Dato : 17-08-04 12:57

> [...]

Men
> det går hurtigt med at vænne sig til vandet og at bølgerne godt kan plaske

Jeg tror at vi gjorde det rigtige ved at gå med hestene og snakke, mens vi
lokkede hoppen længere og længere ud -så vænnede hun sig jo til
plaskelydene, der kom fra hingsten. Har kun svømmet med ham et par gange,
men jeg kan næsten ikke vente til næste lørdag, hvor vi har lånt traileren
igen og skal prøve at få hoppen med ud at svømme.

mvh
Malene P

Fra : Anet

Dato : 17-08-04 13:10

> [...]
> men jeg kan næsten ikke vente til næste lørdag, hvor vi har lånt traileren
> igen og skal prøve at få hoppen med ud at svømme.

(klip)

Vi trak også afsted ud i vandet de første gange med hestene og så fulgte de
pænt med

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Malene P

Dato : 17-08-04 13:52

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi trak også afsted ud i vandet de første gange med hestene og så fulgte
de
> pænt med

Som sagt var der ingen problemer med hingsten og vi fik lokket hoppen til
det ved at lade ham gå yderst. Hjemme har det altid været omvendt -når den
erfarne hoppe tør gå over en jernplade eller forbi en hund, følger hingsten
gerne med. Underligt...

mvh
Malene P