øv mine avier hakker
Fra : lhs

Dato : 09-05-01 17:29

Hej

Jeg har fået et problem, min flade grafik hakker. Dvs. bl.a. avi film i
fuldskærm hakker som et lysbilledeshow. Dette har ikke været et problem før.
Spil som Q3 eller NFS5 køre rimeligt glat, men som ved et trylleslag er
bl.a. mine avier begyndt at hakke - dette har de ikke gjort før, ikke engang
afviklet fra min cdrom.. Windows er også langsom med at opdatere, når jeg
skriver tekst springer bogstaverne først frem med en lille forsinkelse. Jeg
har gennemført en rimelig opgradering, byttet
graffikkort ud og lavet andet sjovt. Nå jeg skriver tekst som nu, er teksten
også lang tid om at tegne sig på skærmen. Hvad kan dog være problemet.

Mit system før opgardering:

AMD 500@550
asus p5a
1x168 og 1x64 ram
asus gforce v6600 også prøvet med 3D gforce2mx begge agp
ess lydkort
alcatel usb adsl modem
2 maxtor og 1 fuijitsu harddisk på hhv. 4 - 8- 15 Gb
sony brænder

hmm mangler jeg mere ??

så opgraderede jeg

celeron 700 - nyt
soltek sl - 65fvb - nyt
resten samme hardware
1x168 og 1x64 ram (pc 100)
asus gforce v6600 også prøvet med 3D gforce2mx
ess lydkort
alcatel usb adsl modem
2 maxtor og 1 fuijitsu harddisk på hhv. 4 - 8- 15 Gb
sony brænder

begge konfig er sat i sammen kabinet med samme strømforsyning (250)

jeg har prøvet med såvel win98 2. som winme, men problemet er ikke løst.
Mine avier vises som i et lysbilledeshow og billedet har svært ved at følge
med... Skærmen er forøvrigt en Hyundai og den burde være ok. Min mistanke
vender sig lidt imod at rammene ikke kan følge med mere eller harddisken
(mit c drev, en maxtor 4 gb) er blevet meget langsom. Er der nogle der kan
hjælpe eller anbefale et testprogram, der kan fortælle mig hvor min
flaskehals er ville jeg blive jubel lykkelig.

Lars HS

shane@get2net.dk

ps. idag har jeg opgraderet min via drivere og skiftet ide kabler på ide 1
uden succes, øv, øv.... Imorgen bliver jeg desperat og prøver at skifte ram
pc 100 -> pc 133 og lydkortet ud med et Creative Labs 128 PCI.

Fra : Christian Haugwitz

Dato : 09-05-01 20:06

Det er et vildt gæt men har du tjekket skærmens opdateringshatighed under
skærminstillinger

lhs <shane@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8deK6.194$xh1.77627439@news.mobilixnet.dk...

Fra : René Jensen

Dato : 10-05-01 10:51

Christian Haugwitz wrote:

> Det er et vildt gæt men har du tjekket skærmens opdateringshatighed under
> skærminstillinger

En skærms opdateringshastighed har intet med hakkende .AVI-filer, hvis
skærmen ikke kan opdatere f.eks. et 1024x768@75 vil billedet virke som
om det står og blinker.
Grunden til at .AVI-filer kan hakke kan være den player som man
benytter, de fleste bruger nok windows' egen mediaplayer, og det typiske
er at harddisken skal have DMA slået til, således at processoren bliver
mindre belastet hver gang playeren læser en ny blok af .AVI-filen.
Måske kan man gå ind "My Computer -> Properties -> Performance" og vælge
"Graphics" -- her skal hardware acceleration er sat til fuld
understøttelse.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"