RAM-anbefaling
Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 09-05-01 16:52

Hejsa

Købte en 6ns 256Mb RAM stang af mærket M-Tec. Sisoft Sandra læser på
RAM-blokken, at det er en CL3 ram-blok. Mit Asus A7V133 læser den også med
automatiske indstillinger til 3-3-3.

Prøvede for sjov at sætte blokken til 2-2-2 og minsandten om det ikke
virkede! Både 3Dmark2000-2001 æder den råt både under win98 og win2k.

Min processer er overclocket til 1000@1350 (135 x 10)

Og så har den ikke kostet ret meget.

Mvh. Martin

Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 09-05-01 16:58

Hejsa igen

SiSoft Sandra (2001SE Pro) memory benchmark:

Før: 3-3-3
Int ALU/RAM: 470
Float FPU/RAM: 526

Efter: 2-2-2
Int ALU/RAM: 532
Float FPU/RAM: 601

Det var, da en pæn forøgelse.

Glemte lige, at sige at RAM-blokken selvfølgelig er en PC133 klods.

Mvh. Martin

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 09-05-01 19:06

"Wee-Hung Martin Tong" <weto97ab@student.cbs.dk> wrote:

> [...]
>
>Prøvede for sjov at sætte blokken til 2-2-2 og minsandten om det ikke
>virkede! Både 3Dmark2000-2001 æder den råt både under win98 og win2k.

Har du prøvet at køre med det i længere tid. Jeg har også prøvet at
sætte mit RAM (128 Mb Samsung PC133 + 128 Mb Buffalo PC133) til CAS 2,
og jeg oplevede at den spontant rebootede engang imellem. Der kunne
dog godt gå dage imellem at det skete...
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 10-05-01 10:03

Hej

Prøver at følge op på det. Indtil videre har Win2k kørt hele dagen og jeg
har endnu ikke set spontane reboots eller andre sjove ting.

Mvh. Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-05-01 13:45

"Wee-Hung Martin Tong" <wt.inf@cbs.dk> writes:

> Hej
>
> Prøver at følge op på det. Indtil videre har Win2k kørt hele dagen og jeg
> har endnu ikke set spontane reboots eller andre sjove ting.

Prøv at lave en burn-in test i SiSoft natten over. Hvis din maskine
stadig kører fint så kan du trygt beholde den BIOS indstilling du har
nu.