Hvor meget ram?
Fra : Bobby

Dato : 09-05-01 05:11

Hej

Jeg overvejer at putte lidt mere ram i maskinen, men er det umagen værd? Vil
man kunne mærke forskel i diverse programmer?
Det skal lige bemærkes at jeg ikke gør i billedbehandling eller tung grafik,
men af og til roder med noget lyd.

Har 128 mb PC 133, og overvejer et 128 modul mere.

Øvrigt system:

Duron 800Mhz.
Asus AV7
ATI Radeon 32 mb
Soundblaster Live 5.1 player
Hollywood+
D-link netkort
Alt sammen i samarbejde med Win Me

Mvh.
Bobby

Fra : Bobby

Dato : 09-05-01 05:17

....Kan huske engang, for en del år siden, hvor jeg gik fra 12 mb ram (Hvor
af de 2 gik til grafikkortet), til 28 mb på et gammelt 120 mhz. IBM-monster
og første udgave af Win 95 - Pew hvor det rykkede ! *GG*

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 09-05-01 07:25

Da jeg i sin tid gik fra 64 mb til 128, gav det et godt og mærkbart
resultat, men da jeg igen opgraderede fra 128 mb til 256, kunne jeg ikke
rigtig mærke noget.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Christian Mygind

Dato : 09-05-01 08:55

"Flemming M. Hansen" <sokker@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg i sin tid gik fra 64 mb til 128, gav det et godt og mærkbart
> resultat, men da jeg igen opgraderede fra 128 mb til 256, kunne jeg ikke
> rigtig mærke noget.

Havde samme oplevelse, selvom 64 -> 128 nu heller ikke var den store
revolution på et 500 mhz-system.

/Chr

Fra : Bobby

Dato : 09-05-01 13:38

Det var egentlig også det jeg "frygtede", så er der jo ingen grund til at
smide +400 kroner efter endnu en ram-klods.

Jeg takker for svarene, og bruger pengene på noget andet sjovt

Mvh.
Bobby

Fra : [Ex] Pita

Dato : 09-05-01 17:20

Min duron 800@933 har lige fået 384 MB ram jeg kunne mærke når jeg kørte med
128. fra 128 til 256 er altså en pæn slat, det kan mærkes når man laver
mange ting samtidig.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-05-01 13:44

"Flemming M. Hansen" <sokker@hansen.mail.dk> writes:

> Da jeg i sin tid gik fra 64 mb til 128, gav det et godt og mærkbart
> resultat, men da jeg igen opgraderede fra 128 mb til 256, kunne jeg ikke
> rigtig mærke noget.

Det kommer nok an på hvilket styresystem man bruger. Jeg synes godt
jeg kunne mærke 128MB->256MB på mit Win2k system. Det siges at
springet videre fra 256MB og opefter ikke er så stort (med mindre man
arbejder med noget tungt såsom 3D, Photoshop e.l.)

Fra : Martin Schultz

Dato : 10-05-01 14:19

On Wed, 9 May 2001 06:10:44 +0200, "Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote:
>Har 128 mb PC 133, og overvejer et 128 modul mere.
Det kommer helt an på hvad du vil bruge den til. Hvis det bare er
kontor programmer og lidt spil så nej.