Xeon processor
Fra : Janus Thousig

Dato : 08-05-01 23:11

Jeg er ved at skulle købe nogle maskiner til at lave tung 2D grafik på. Og
alle de maskiner jeg har kigget på til dette er med XEON processor, men hvad
betyder det egentligt at det er e XEON processor, og hvorfor er de gamle
450mhz meget dyrer end de noget nyere 1ghz processoere. Håber der er en der
kan løse dette mysterie for mig.

MVH Janus Thousig

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-05-01 23:41

Hej Janus

Xeon er en ældre Pentium model, der kan køre i dual processor. Den er
beregnet til servere, og der er prisen lidt ligegyldig.
I dag kan en P3 også det, (P4 kan ikke, og Athlon/Duon kan heller ikke).

Jeg ville vælge en P3 eller en Athlon (mest for pengene), hvis jeg var dig
og ikke har tænkt mig at køre dual processor.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 09-05-01 08:40

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> wrote in
message
k...
> [...]
> beregnet til servere, og der er prisen lidt
ligegyldig.
> I dag kan en P3 også det, (P4 kan ikke, og

Hej,
Det er nu altså ikke en ældre "pentium model" - de
bliver stadig produceret. Fordelen ved denne
processor er bl.a. større cache + cachen kører
fuld processorhastighed. Denne processor kan ikke
kun køre "dual" den kan køre meget mere...

Ja, Pentium 3 kan også...

Mvh
Jacob

Fra : Janus Thousig

Dato : 09-05-01 09:16

Ved du havd det er den kan, og hvor man så ellers kan finde noget infor om
det? Får man noget som helst ud af at bruge den??

Fra : Morten Ovi

Dato : 17-05-01 19:14

Har du overvejet www.intel.com?

--
Ovi

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-05-01 12:16

"Jacob Kaagaard" <j@homogen.dk> wrote in message

> Hej,
> Det er nu altså ikke en ældre "pentium model" - de
> bliver stadig produceret.

Nemlig der er aldrig produceret Xeon varianter af Pentium, de første var
Pentium 2 varianter, med støre/fullspeed cache og nogle specielle funktioner
til servere.

Mvh

Tim

Fra : CTK

Dato : 09-05-01 08:52

P3 kan fint køre dual endda for små penge , Asus laver et billigt P3 dual
board.

Fra : [Ex] Pita

Dato : 09-05-01 17:22

en atlhlon 1333 kan lave det 2D hurtigere end 450 Xeon,
og så er den billigere

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-05-01 12:48

> [...]
> betyder det egentligt at det er e XEON processor, og hvorfor er de gamle
> 450mhz meget dyrer end de noget nyere 1ghz processoere. Håber der er en

Den bedste løsning er efter min overbevisning, dual P3 1ghz. Den større
cache i Xeon-processorerne gør i langt de fleste tilfælde ikke den storre
forskel(og slet ikke nok til at kompensere for forskellen i
clockfrekvensen).

Jeg har altid godt kunne lide Dell, du kan se deres Workstation løsninger
her:
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/bsd/products/series_precn_workstat
ions.htm

Problemet med Dell er at de kun tilbyder workstations RDRAM, hvilket betyder
at de forlanger små 10.000 for at ændre standardkonfigurationen til 512MB
PC800 RAM(minimum for en Workstation).

http://www.compaq.dk har også nogle udemærkede Workstatons.
http://www.ibm.dk/ er altid godt, men man kan ikke beskylde den for at være
billige, ikke mindst fordi at de har valgt at bruge Xeon processorer (de nye
med på op til en 1Ghz, men ikke med større/hurtigere cache).

Hvis man er på et stramt buget, kan man vælge en PC-løsning frem for en
workstation løsning, man skal dog stadig have minimum 512MB RAM.

Mvh

Tim