5.1 højtalersæt til pc , hvad skal man køb~
Fra : Persen

Dato : 08-05-01 20:18

Jeg har lige været ude og investerer i et SB Live! 5.1 lydkort til
"putteren" og var godt
nok ikke klar over hvor svært det er med de 5.1 højtalersæt.
Man for lige pludselig at vide om noget med aktiv og passiv subwoofer.
Hvad er egentlig forskellen ? Skal der ikke bare komme noget bass ud af den
og så
er det i orden ?

Venligst
Persen.

Fra : KNL DtP

Dato : 08-05-01 20:56

Persen <persen1@yahoo.com> skrev i en
> Jeg har lige været ude og investerer i et SB Live! 5.1 lydkort til
> "putteren" og var godt
> nok ikke klar over hvor svært det er med de 5.1 højtalersæt.

De der "5,1" har altså ikke noget med Dloby Digital 5,1 at gøre - det er
blot en smart måde at sætte to tal og et tegn sammen på :)

> Man for lige pludselig at vide om noget med aktiv og passiv subwoofer.
> Hvad er egentlig forskellen ? Skal der ikke bare komme noget bass ud af
den

Aktiv = seperat forstærker i subwooferen
Pasiv = ik' nogen forstærker

Aktiv er klart at foretrække! Hvis der ikke er forstærker i subwooferen, så
skal du hav lydkortet til at forstærke lyden... Har selv et sæt fra Labtech
(med aktiv sub) - spiller kanon!

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-05-01 23:02

En aktiv sub.. er med forstærker

Jeg kan varmt anbefale Creative's egen højtalere, har selv FPS 2000 digital,
mine er godt nok kun med 4 sat.. + 1 aktiv sub.., de spiller kanon't

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597897

prøv at chekke http://www.edbpriser.dk/hardware/hoejttalere.asp under
creative her lidt at vælge i mellem

Og ja det er rigtigt, jeg har aktier i creative LOL

Fra : Bobby

Dato : 09-05-01 03:21

Hej

Jeg kan også kun på varmeste anbefale Creatives højttalere - eller Cambrigde
Audio, som de jo egentlig er.

Jeg har et sæt DTT 3500, og det er 5.1, og jo det ER skam til Dolby Digital
! De yder kanon sammen med mit nyindkøbte Soundblaster Live 5.1. Jeg kører
digitalt hele vejen fra dvd-drevet til forstærkeren, og lyden er simpelthen
suveræn ! Men helt billigt er det jo ikke

Den der med at lydkortet skal trække en subwoofer (host host). Det
forekommer ikke i dag, alle de højttaler-sæt man køber, har i praksis aktiv
subwoofer. Dvs. at forstærkeren sidder indbygget i wooferen.

DTT 3500 har IKKE indbygget forstærker i bassen, da der er en forstærker,
som leverer power til alle højttalerne, incl. subwooferen. Samtidig er der
et linie-udtag på, hvis man ønsker en kraftigere sub. Man kan så tilslutte
en med indbygget forstærker.

Mvh.
Bobby

Fra : Persen

Dato : 10-05-01 21:42

> [...]
> creative her lidt at vælge i mellem
>

> Og ja det er rigtigt, jeg har aktier i creative LOL

Nåååå så siger det sig selv at du anbefaler dem (grin)
Men jeg har været ude og se på et sæt fra et firma som hedder Typhoon.
Er det aktivt hvis at sættet kræver strøm for overhovedet at virke ?
Han demonstrede sættet for mig og da han satte dem til , kom der også en dyb
"bom" lyd fra subwooferen da han tændte for den på power knappen.
Han sagde også at man kan sætte en DVD direkte til den og dermed få
fornøjelsen
af at nyde den film i 5.1.

Venligst
Persen.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 09-05-01 08:49

Hvis du vil betale prisen ville jeg klart foreslå Altec Lansing ADA880r til
2400kr se www.edbpriser.dk
De rykker for vildt .-...

Fra : The Phantom

Dato : 09-05-01 12:42

Et Billig alternativ er eller Cambrigde
Audio's DTT 2200
Kan Købes til 1800 incl lydkort
Spiller rigtig godt til de penge

Mvh The Phantom

Fra : Bobby

Dato : 09-05-01 13:44

.... Ja, og ca. 1200 uden lydkort - Nu har han jo lige købt et Lave 5.1, så
er der jo ingen grund til at sætte sig i besiddelse af endnu et?

Men jo, DTT 2200 lyder rigtigt godt, og har digital-indgang, og er dermed
"skræddersyet" til Live 5.1.

Mvh.
Bobby

Fra : ZiCoN

Dato : 11-05-01 14:58

Jeg vil anbefale logitechs SR-30 de spiller kanont! Du kan se dem på
www.logitech.com

Fra : Staalanden

Dato : 11-05-01 15:40

>den
Jeg har Boston købt i Hifi-klubben. De spiller fremragende!!