scp i script
Fra : Osten

Dato : 13-08-04 18:00

Hvordan kan man anvende scp inde i et script ? Jeg har prøvet med -B for
Batch mode, men der er stadig et problem:'

Permission denied (publickey,password,keyboard-interactive).
lost connection

Jeg kan godt gøre samme ting fra kommandolinien.

/Osten

Fra : Martin Schyth

Dato : 13-08-04 20:59

> Jeg kan godt gøre samme ting fra kommandolinien.

Men på kommandolinien skriver du sikkert et password - prøv evt. at tage
et kig på authorized_keys filen - der kan du på fjernhosten indsætte din
key uden password, og den logger så automatisk ind - du skal jo bare
lige være opærksom på den sikkerhedsbrist dette giver hvis din maskine
bliver kompromiteret...

/Martin

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 13-08-04 22:52

Martin Schyth wrote:

> [...]
> key uden password, og den logger så automatisk ind - du skal jo bare
> lige være opærksom på den sikkerhedsbrist dette giver hvis din maskine
Hvis man vil være sikker på at ingen kan flytte nøjlerne er ssh-agent
muligt at kører globalt til at huske dekrypteret private keys, i ram. På
den måse kan man "nøjes" med at indtaste passphrase ved opstart
(ssh.add), og så vil det ellers bare virke.

/BL

Fra : Osten

Dato : 15-08-04 21:17

"Bo Lorentsen" <bl@nospam.here.please.lue.dk> wrote in message

> [...]
> den måse kan man "nøjes" med at indtaste passphrase ved opstart
> (ssh.add), og så vil det ellers bare virke.

Tak for svarene. Jeg tror jeg vil prøve med ncftpput istedet. - og nu fik
jeg det lige til at virke