Linux på bærebar
Fra : Hans

Dato : 12-08-04 17:21

Jadav!

Jeg har forsøgt at installerer Redhat 8 på min Dell 8600.
Den installerer findt og den genstarter, boot menuen kommer fint frem, den
starterog lige når den når til hd'eren, så fryser den.
det er vel der hvor den undersøger hvad der er af partioner?
Er der andre der har dette problen ????

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 12-08-04 20:36

Hans wrote:
> [...]
> starterog lige når den når til hd'eren, så fryser den.
> det er vel der hvor den undersøger hvad der er af partioner?

Du skal nok poste nogle af opstarts-beskederne, hvis folk skal have
mulighed for at hjælpe dig.

--
Martin Thøgersen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 12-08-04 21:15

Hans wrote:
> [...]
> starterog lige når den når til hd'eren, så fryser den.
> det er vel der hvor den undersøger hvad der er af partioner?

Prøv at se efter andres erfaringer på:

http://www.linux-laptop.net/
http://tuxmobil.org/

Peter

Fra : Hans

Dato : 13-08-04 17:12

Tak for svar, ved du hvilken kernel RH8 køre med, der stå at jeg skal køre
med kernel 2.4.23 eller større, for at den kan køre på min Dell!

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 13-08-04 17:48

"Hans" <hans1967test@stofanet.dk> writes:

> Tak for svar, ved du hvilken kernel RH8 køre med, der stå at jeg skal køre
> med kernel 2.4.23 eller større, for at den kan køre på min Dell!

Tja...

[pd@titmouse pd]$ uname -a
Linux titmouse.kubism.ku.dk 2.4.20-30.8.legacy #1 Fri Feb 20 17:47:48
PST 2004 i686 i686 i386 GNU/Linux

blueberry/>uname -a
Linux blueberry 2.4.20-28.8smp #1 SMP Thu Dec 18 12:25:21 EST 2003
i686 i686 i386 GNU/Linux

Og det er efter opgraderinger fra Fedora legacy. SVJH er RH8 født med
2.4.18 - men har du ikke selv en CD med den på?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Peter Mogensen

Dato : 13-08-04 20:22

Hans wrote:
> Tak for svar, ved du hvilken kernel RH8 køre med, der stå at jeg skal køre
> med kernel 2.4.23 eller større, for at den kan køre på min Dell!

Må jeg spørge hvorfor RH8? Er den ikke af ældre dato?
Jeg har selv installeret Debian Sarge på en Dell Inspiron m510 og det
var da betydeligt nemmere at installere kerne 2.6 med det samme.

Peter

Fra : Hans

Dato : 14-08-04 13:28

Jadav!

Den forsvandt ???
Jeg har måske sendten en mail til Peter i stedet for til gruppen. hmm!

Hvilken linux skal man købe ????
www.linuxpusher.dk har meget med stadigvæk hvad skal man købe ???

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-08-04 17:29

Hans wrote:
> Jadav!
>
> Den forsvandt ???
> Jeg har måske sendten en mail til Peter i stedet for til gruppen. hmm!

Det ser ikke ud til at jeg har modtaget nogen.

> Hvilken linux skal man købe ????
> www.linuxpusher.dk har meget med stadigvæk hvad skal man købe ???

Jeg ville anbefale Mandrake 10 til begyndere hvis man vil købe en. Suse
og RedHat er sikkert gode alternativer.

Peter