Process-lokation?
Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 12-08-04 15:26

Hej,
Jeg bruger CreateToolhelp32Snapshot til at hente aktive processer, men
modtager som sagt kun filnavnet på de enkelte.
Nogle der ved om det er muligt at få lokationen på den fil.

Er temmelig afgørende om f.eks a.exe er kaldt fra d:\ eller e:\ i dette
tilfælde.

En evt løsning kunne måske være at finde ud af det, hvis jeg kunne få en
liste over låste filer i windows.

mvh
Nikolaj Rasmussen

Fra : Carsten

Dato : 16-08-04 06:39

Nikolaj Rasmussen wrote:
> [...]
> tilfælde.
>
> En evt løsning kunne måske være at finde ud af det, hvis jeg kunne få en

Her er noget kode som jeg bruger for at se om en proces køre allerede.
(noget kode jeg har fået af en kammerat)
listen som der hentes er med fuld sti.
NB. Koden kan give problemer med NT version 4.
Mvh
Carsten

procedure CreateWin9xProcessList(List: TstringList);
var
hSnapShot: THandle;
ProcInfo: TProcessEntry32;
begin
if List = nil then Exit;
hSnapShot := CreateToolHelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
if (hSnapShot <> THandle(-1)) then
begin
ProcInfo.dwSize := SizeOf(ProcInfo);
if (Process32First(hSnapshot, ProcInfo)) then
begin
List.Add(ProcInfo.szExeFile);
while (Process32Next(hSnapShot, ProcInfo)) do
List.Add(ProcInfo.szExeFile);
end;
CloseHandle(hSnapShot);
end;
end;

procedure CreateWinNTProcessList(List: TstringList);
var
PIDArray: array [0..1023] of DWORD;
cb: DWORD;
I: Integer;
ProcCount: Integer;
hMod: HMODULE;
hProcess: THandle;
ModuleName: array [0..300] of Char;
begin
if List = nil then Exit;
EnumProcesses(@PIDArray, SizeOf(PIDArray), cb);
ProcCount := cb div SizeOf(DWORD);
for I := 0 to ProcCount - 1 do
begin
hProcess := OpenProcess(PROCESS_QUERY_INFORMATION or
PROCESS_VM_READ,
False,
PIDArray[I]);
if (hProcess <> 0) then
begin
EnumProcessModules(hProcess, @hMod, SizeOf(hMod), cb);
GetModuleFilenameEx(hProcess, hMod, ModuleName, SizeOf(ModuleName));
List.Add(ModuleName);
CloseHandle(hProcess);
end;
end;
end;

procedure GetProcessList(var List: TstringList);
var
ovi: TOSVersionInfo;
begin
if List = nil then Exit;
ovi.dwOSVersionInfoSize := SizeOf(TOSVersionInfo);
GetVersionEx(ovi);
case ovi.dwPlatformId of
VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS: CreateWin9xProcessList(List);
VER_PLATFORM_WIN32_NT: CreateWinNTProcessList(List);
end
end;

function EXE_Running(FileName: string; bFullpath: Boolean): integer;
var
i: Integer;
MyProcList: TstringList;
begin
MyProcList := TStringList.Create;
try
GetProcessList(MyProcList);
Result := 0;
if MyProcList = nil then Exit;
for i := 0 to MyProcList.Count - 1 do
begin
if not bFullpath then
begin
if CompareText(ExtractFileName(MyProcList.Strings[i]),
FileName) = 0 then
Result := succ(Result);
end
else if CompareText(MyProcList.strings[i], FileName) = 0 then
Result := succ(Result);
{if Result then Break;}
end;
finally