Eksempel på brug af framebuffer (c-pr
Fra : Preben Holm

Dato : 13-08-04 12:35

Hej alle

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af og skrive til en framebuffer
i linux, men hvordan gøres dette!

Er der nogen der har noget tutorial eller lign. eksempelkode med
kommentarer og noget der er så simpelt som muligt, men stadig brugbart.

På forhånd mange gange tak.

Mvh / Preben Holm

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-08-04 13:12

Preben Holm wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har noget tutorial eller lign. eksempelkode med
> kommentarer og noget der er så simpelt som muligt, men stadig

http://dl.bytesex.org/releases/fbida/fbi_1.31.tar.gz

Download, untar, læs ...

--
PeKaJe

Modern man is the missing link between apes and human beings.

Fra : Preben Holm

Dato : 13-08-04 14:25

> http://dl.bytesex.org/releases/fbida/fbi_1.31.tar.gz
>
> Download, untar, læs ...

Tro mig, jeg har prøvet, men fatter ikke noget af det.
Der er ikke en eneste kommentar udover i toppen af filerne!

Fra : thomas

Dato : 13-08-04 13:16

http://www.google.dk/search?q=framebuffer+sample&hl=da&lr=&ie=UTF-8&start=10&sa=N

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-08-04 22:59

On 2004-08-13, Preben Holm <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har noget tutorial eller lign. eksempelkode med
> kommentarer og noget der er så simpelt som muligt, men stadig brugbart.

Hvad vil du vide?

Thomas

Fra : Preben Holm

Dato : 14-08-04 12:20

> Hvad vil du vide?

Du har simpelthen svaret på alt eller hvad? Det kan jeg da håbe - hehe..

Here we go:
- hvordan jeg bør initialisere framebufferen?
Tjek om den er aktiveret i kernen f.eks.
- hvordan skriver jeg en énkelt pixel til framebufferen?
hvordan håndteres forskellige farvedybder (måske initialisering)
- hvordan skriver jeg en tekst et bestemt sted på skærmen?
- har jeg mulighed for at bruge forskellige fonte?

Well, jeg håber du måske har svar på noget af det.

Jeg fandt btw. et stykke eksempel kode et sted på nettet, men forstår
ikke rigtig alt det hele. Og jeg kan ikke få det til at kompilere:

http://devel.linvision.com/doc/fbh/current/x267.html

hvad er der galt med programmet?

Mvh / Preben Holm