FTP virker ikke
Fra : J.K.

Dato : 13-08-04 19:08

Hej gruppe

Har sat et FTP program op til at kunne hente nogle filer på min computer.
Hvis jeg bruger mine egne computere kan jeg godt komme til at se de mapper
jeg har valgt i FTP programmet. Men hvis jeg bruger en computer der ikke er
koblet på min netforbindelse virker det ikke. Hvad kan årsagen være til
dette.

Jeg har

TELE2 ADSL
1 fast IP adresse
Linksys Trådløs Router BEFW11S4

Er der nogen der har nogle løsningsforslag?

--
Hilsen
J.K.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-08-04 19:47

"J.K." <gruppe@xxxknudstrup.info> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> koblet på min netforbindelse virker det ikke. Hvad kan årsagen være til

Har du opsat routeren til at forwarde ftp til den interne ip på serveren ?

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : J.K.

Dato : 13-08-04 19:56

Hej

Nej hvor gør jeg det henne i routeren. Er det et flueben eller er det en
adresse jeg skal skrive.

--
Hilsen
J.K.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-08-04 20:13

> Hej
>
> Nej hvor gør jeg det henne i routeren. Er det et flueben eller er det en
> adresse jeg skal skrive.

Nu kender jeg ikke Linksys routeren, men der er sikkert noget med "virtual
server" eller port forward.

Du skal forwarde port 20 + 21 til den IP maskinen der er ftp server har.
(Den interne adresse)

Muligvis er der en med samme router, der kan fortælle hvor det er.

Mvh
Søren Steinmetz