Rekursion
Fra : Peter S

Dato : 13-08-04 13:09

Jeg forfølger et problem, hvor jeg skal 'udlæse' resultatet fra min Mysql.
Det skal være et forum ordnet efter tråde.

Hvordan gør jeg?

Jeg slås med redusere mine SELECT. Jeg kan finde ud af at stille et SELECT
for hvert niveau, men det må da kunne reduseres til noget smart.

Jeg laver en løkke for hver hovedtråd ligesom:

> SELECT forum.* FROM forum WHERE pid=0;

dernæst kommer aller svarene, men svarene på første svar skal jo ind før
svar 2! og nu nærmer jeg mig jo noget php, men alligevel !

Jeg flytter lige spørgsmålet over. Men tak så langt :)

mvh
Peter S

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 13-08-04 15:15

Peter S wrote:
> Jeg forfølger et problem, hvor jeg skal 'udlæse' resultatet fra min Mysql.
> Det skal være et forum ordnet efter tråde.
>
> Hvordan gør jeg?

Jeg kan anbefale dig at læse et indlæg jeg skrev for et stykke tid siden
i ASP-gruppen. Det kan være det kan give lidt inspiration:

<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=aop5c0%24hi6%241%40sunsite.dk>

FUT: dk.edb.database

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk