Datoformat
Fra : bsn

Dato : 12-08-04 21:24

Hej NG

Skal lave et udtræk fra Access db.

request.form.item("txtDato") kommer fra en form.

tDato = Format(request.form.item("txtDato"), "mm/dd/yyyy")

Datofeltet i databasen er sat til Kort datoformat.

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
Typer stemmer ikke overens: 'Format'

Sql = "SELECT * FROM qryTid WHERE Dato=#" & tDato & "#"

Kan i se hvad der er galt...

Hilsen
Bjarne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-08-04 21:30

"bsn" <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote in message

Prøv at udskrive Sql, så kan du sikkert selv se hvilken fejl der er (jeg kan
ikke lige se hvad der er galt ud fra koden).

> Sql = "SELECT * FROM qryTid WHERE Dato=#" & tDato & "#"

response.write Sql
response.end 'denne linie stopper koden når den har udskrevet strSQL og du
får ikke en fejlmeddelelse. Et godt værktøj at have, kan flyttes rundt i
koden, så du kan finde ud af hvor en fejl opstår.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-08-04 21:33

http://asp-faq.dk/article/?id=98 kan også hjælpe dig videre.

Fra : bsn

Dato : 13-08-04 08:20

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev i en meddelelse

> "Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> wrote in message

> kan

> http://asp-faq.dk/article/?id=98 kan også hjælpe dig videre.
Kan ikke få det til at funke...

Her min SQL:
SELECT * FROM qryTid WHERE Dato=#DateSerial(8/5/2004)#
Den virker i Access - hvis jeg fjerner DateSerial()
Hilsen
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-08-04 09:44

bsn skrev:

> Kan ikke få det til at funke...
>
> Her min SQL:
> SELECT * FROM qryTid WHERE Dato=#DateSerial(8/5/2004)#

Dateserial er en funktion og skal ikke omkranses af #. Derudover
skal funktionen have tre parametre - år, måned og dag - adskilt af
komma:

   SELECT * FROM qryTid WHERE Dato=DateSerial(2004,5,8)

(forudsat at du mener 8. maj - hvis det er 5. august skal du skrive
DateSerial(2004,8,5) )

> Den virker i Access - hvis jeg fjerner DateSerial()

Problemet med datoværdier er at de ofte er tvetydige. Den værdi du
har brugt ovenfor kan som nævnt både tolkes som 8. maj og 5.
august. Dateserial er en sikker måde at undgå tvetydigheden på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 13-08-04 22:33

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> SELECT * FROM qryTid WHERE Dato=DateSerial(2004,5,8)
>
> (forudsat at du mener 8. maj - hvis det er 5. august skal du skrive
> DateSerial(2004,8,5) )
Tak for det...
Så funker den del, og jeg får mine poster ud, men der får jeg et andet
problem:
Jeg har lavet denne funktion til at fastslå tiden:
tTid = "TimeSerial(" & Hour(request.form.item("txtTid")) & ", " &
Minute(request.form.item("txtTid")) & ", " &
Second(request.form.item("txtTid")) & ")"

I min løkke tjekker jeg om tiden ligger inden for en reserveret tid:
IF tTid >= Rs("FraTid") AND tTid < Rs("TilTid") THEN

Den vælger godt nok mine poster ud, og derimellem ligger en tid som skulle
vise optaget, men det gør den ikke.
Kan du se problemet i min IF sætning?

Hilsen
Bjarne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-08-04 10:04

> [...]

> IF tTid >= Rs("FraTid") AND tTid < Rs("TilTid") THEN
>
> Den vælger godt nok mine poster ud, og derimellem ligger en tid som skulle

Med din IF sætning har du blot forudsat at der skal ske en handling hvis
tTid er inden for et bestemt tidsrum.
Hvis du vil vælge det antal poster der er mellem et bestemt tidsrum skal du
igang med SELECT.
Men måske forstår jeg ikke dit spørgsmål korrekt?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : bsn

Dato : 14-08-04 20:04

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev

> Med din IF sætning har du blot forudsat at der skal ske en handling hvis
> tTid er inden for et bestemt tidsrum.
Ja, det er lige præcis det der skal, men den kan åbenbart ikke sammenligne
tTid med FraTid og TilTid.
> Men måske forstår jeg ikke dit spørgsmål korrekt?
Ja, jeg vil se et svar på om tTid ligger imellem FraTid og TilTid, og det
svar laver jeg med response.write. Men der kommer ikke nogen svar, selvom
jeg tester med en tid, som jeg ved ligger indenfor FraTid og TilTid.
Bjarne

Fra : bsn

Dato : 15-08-04 11:50

"bsn" <bsn_NoSpam_@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev
Fandt selv ud af det...
skal være: IF tTid >= Rs("FraTid") & " AND " & tTid < Rs("TilTid") THEN
Bjarne