Hvorfor kan søgemaskiner ikke finde min
Fra : Peter Jensen

Dato : 12-08-04 20:30

Jeg har tilmeldt min begynder hjemmesides URL (www.oz1bwd.dk) til Google
så den i det mindste kan finde adressen når man søger på oz1bwd. Andre
søgemaskiner finder intet og jeg mener at have skrevet rigeligt med
metatekst. Siden er lavet i Frontpage 5 og den har eksisteret siden maj
måned.

Mvh.
Peter Jensen

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 12-08-04 21:35

Peter Jensen wrote:
> [...]
> søgemaskiner finder intet og jeg mener at have skrevet rigeligt med
> metatekst. Siden er lavet i Frontpage 5 og den har eksisteret siden maj

Hei Peter.
(Håper det er greit at jeg skriver på norsk.)
Meta-tekst har blitt mindre og mindre viktig etter
at mange har brukt dette til å prøve å narre
søkemaskinene, så du bør ikke legge for mye arbeid
i dette.
Sidene dine har ikke særlig mye tekst. Du trenger
å legge mer relevant tekst inn i body-delen og
legge til alt-tekst på bildene dine. Lag gjerne
flere sider, hver med sitt del-tema, som du lenker
til hverandre.
Du bør bruke overskrifter: h1, h2 og så videre,
<h1>OZ1BWD's HJEMMESIDE</h1>
<h2>Links:</h2>
for det liker søkemaskinene.

Få andre som har hjemmesider som omhandler
amatørradio, til å linke til deg, og link tilbake
til dem.

Dette vil ikke garantere deg bedre plassering, men
det er store sjanser for at det vil hjelpe
søkemaskinene til å finne (ut av) sidene dine.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-08-04 21:49

Inger Helene Falch-Jacobsen wrote:

> [...]
>
> Dette vil ikke garantere deg bedre plassering, men det er store sjanser
> for at det vil hjelpe søkemaskinene til å finne (ut av) sidene dine.

Hej Inger

Tak for dine gode råd. Jeg indrømmer at der ikke er ret meget tekst
endnu så der er ikke så meget at søge på. Jeg arbejder videre.

Hilsen
Peter

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 12-08-04 22:30

Peter Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
>
> Tak for dine gode råd. Jeg indrømmer at der ikke er ret meget tekst
> endnu så der er ikke så meget at søge på. Jeg arbejder videre.

Fordi det tager fra 2-9 mdr., hvis ikke man betaler for det.
Det hjælper meget, hvis du får nogen til at indsætte et link til din side
på deres hjemmeside.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-08-04 10:22

"Lillian Bagge Nielsen" <lilbagge@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi det tager fra 2-9 mdr., hvis ikke man betaler for det.
> Det hjælper meget, hvis du får nogen til at indsætte et link til din side
> på deres hjemmeside.

Det er ikke muligt at betale sig til en hurtigere optagelse i Google.
Googles egen tidsramme er 1-4 uger, men erfaringen siger at 1-1½ måned er
mere realistisk.

Googles råd til webmastere kan læses her:
http://www.google.dk/intl/da/faq.html#outdated

Jeg tror du forveksler Google med Jubii, som kun lover optagelse inden for
6-18 mdr. hvis man ikke vil betale for det.

/Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-08-04 18:08

Lillian Bagge Nielsen wrote:

> hverandre.

> Fordi det tager fra 2-9 mdr., hvis ikke man betaler for det.
> Det hjælper meget, hvis du får nogen til at indsætte et link til din side
> på deres hjemmeside.

Hej Lillian

Det forklarer jo tingene. Jeg vil naturligvis også sætte meget mere
tekst på siden.

Mvh
Peter

Fra : Lars Raaby

Dato : 13-08-04 10:05

Peter Jensen skrev bl.a.:
> [...]
> at have skrevet rigeligt med metatekst. Siden er lavet i
> Frontpage 5 og den har eksisteret siden maj måned.

Du skal også huske at tilmelde dig her.
http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Fritid/Amat%C3%B8rradio/
Det er bla. her at google kikke efter link

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-08-04 10:33

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søgemaskiner finder intet og jeg mener at have skrevet rigeligt med
> metatekst. Siden er lavet i Frontpage 5 og den har eksisteret siden maj

Google ved godt dit site findes (vælg avanceret søgning og søg feks. på et
mellemrum og kun på dit eget site).
Men den kan ikke finde nogle ord på din side.

Det akn skyldes, at du har fejl i din HTML-kode i starten af siden:

<center>

To body-tags kan formentlig forvirre Google (og andre ikke så fejltolerante
browsere end IE), så den kun læser i teksten i mellem de to bodytags (og der
er jo ikke nogen tekst at lede i).

Ryd op i koden og vent til Google har været forbi igen.

/Per

PS. Det er lidt nemmere at hjælpe dig, hvis du dropper den irriterende
fjernelse af højrekliksmenuen. Der er ingen særlige hemmeligheder i din
kode, og som du kan se, så kan man sagtens finde den alligevel, hvis man er
lidt ihærdig

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-08-04 18:11

Per Christoffersen wrote:

> [...]
> kode, og som du kan se, så kan man sagtens finde den alligevel, hvis man er

Hej Per

Jeg vil kikke på koden - tak for tipsene.

Mvh
Peter