rich editor til textarea
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-08-04 20:38

Hej gruppe.

Jeg har forsøgt at google mig frem til en simpel editor hvor man kan
redigere et tekstarea, men dem jeg finder er alt for avancerede eller
benytter en editordel indbygget i IE (tror jeg - jeg er ikke så meget inde i
denne del af programmeringen).

Er der nogen, der ved hvor jeg kan finde en gratis editor der kan følgende
ting.

1) ændre font type
2) ændre formatering (fed/kursiv/understreg)
3) Vælge skriftfarve (ikke 100 % nødvendig, men rar at have)
4) Indsætte et link.
5) ændre font størrelse

De fleste har flere funktioner, men dem kan jeg godt slå fra ved at rode
lidt med koden.
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-08-04 21:22

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> wrote in message

> [...]
>
> 1) ændre font type
> 2) ændre formatering (fed/kursiv/understreg)
> 3) Vælge skriftfarve (ikke 100 % nødvendig, men rar at have)

Hej igen.

Jeg har fundet denne,og tror den dækker mit behov.

http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-08-04 23:09

Christian M. Nielsen wrote:

> Jeg har fundet denne,og tror den dækker mit behov.
>
> http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

Har du tjek på, hvordan man gemmer det skrevne i en tekst-fil på
serveren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 12-08-04 22:42

Kim Ludvigsen wrote:

> Har du tjek på, hvordan man gemmer det skrevne i en tekst-fil på
> serveren?

Nu bevæger vi os vist off topic.
Det er jo ikke et client side problem, men derimod serverside.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-08-04 10:10

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Har du tjek på, hvordan man gemmer det skrevne i en tekst-fil på
> serveren?
Det skal gemmes i en database. Jeg mener at jeg har styr på hvor den sender
teksten hen

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 12-08-04 22:15

Christian M. Nielsen wrote:

> Jeg har fundet denne,og tror den dækker mit behov.
>
> http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

Er den valid HTML?
Producerer den valid HTML?
Overholder den åbne standarder for javascript, således at den kan vises
ens i alle browsere?

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-08-04 10:14

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn@ircnet.org> wrote in message

> Er den valid HTML?

Om den er 100% har jeg ikke undersøgt, endnu

> Producerer den valid HTML?

Har ikke haft tid til at se ret meget på den, kun de funktioner jeg var ude
efter

> Overholder den åbne standarder for javascript, således at den kan vises
> ens i alle browsere?

Jeg kender ikke noget til JavaScript, så det var derfor jeg spurgte her.

Hvis nogen kender én der er bedre, så vil jeg gerne have et link
God weekend.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-08-04 16:21

Hej Thomas

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Er den valid HTML?
> Producerer den valid HTML?
> Overholder den åbne standarder for javascript, således at den kan vises
> ens i alle browsere?

Har ikke selv brugt den eller studeret den meget nærme3re, men den
virker både i IE og Mozilla-baserede browsere (Mozilla, Firefox,
Netscape, osv.).

Et par andre mulige alternativer som også både skulle virke i IE og
Mozoilla-baserede browsere er:

KUPU (http://kupu.oscom.org/)
FCKeditor (http://www.fckeditor.net/)
TinyMCE (http://tinymce.moxiecode.com/)

Men har ikke selv erfaring med nogen af disse heller, så det er bare
til inspiration.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-08-04 21:32

"Stig Nygaard" <stig@nospamto-r-o-c-k-l-a-n-d.dk> wrote in message

> Et par andre mulige alternativer som også både skulle virke i IE og
> Mozoilla-baserede browsere er:
>
> KUPU (http://kupu.oscom.org/)
> FCKeditor (http://www.fckeditor.net/)
> TinyMCE (http://tinymce.moxiecode.com/)

Hej Stig.

De ser alle tre rigtig fine ud, og jeg tror jeg vælger TinyMCE. Den ser
umiddelbar lettest ud at konfigurere, samt den har et par ekstra funktioner
jeg bliver glad for i længden.

Mange tak for indsatsen.

--

Mvh / Regards