MS service pack 2
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 09:45

I forbindelse med download af nævnte tales der om blokering af pop-up
annoncer. Er det noget, der skal aktiveres? Hvordan? Pop-up's kommer stadig
i lind strøm.

Karsten H. Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-08-04 13:37

KHJ skrev:

> I forbindelse med download af nævnte tales der om blokering af
> pop-up annoncer. Er det noget, der skal aktiveres?

Den er normalt aktiveret som standard (Tools > Pop-up Blocker >
Pop-up Blocker Settings i IE). Standardindstillingen er denne:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/ie/pop-up_blocker_settings.png>.

> Pop-up's kommer stadig i lind strøm.

Hvis du har alverdens malware inde i computeren inden du smider
SP2 på, er det ikke sikkert at den kan stoppe det og den fanger
heller ikke pop-ups fra Messenger-tjenesten, hvis det er den du
får pop-ups fra.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-04 00:28

> Den er normalt aktiveret som standard (Tools > Pop-up Blocker >
> Pop-up Blocker Settings i IE). Standardindstillingen er denne:

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/ie/pop-up_blocker_settings.png>
..

> [...]
> SP2 på, er det ikke sikkert at den kan stoppe det og den fanger
> heller ikke pop-ups fra Messenger-tjenesten, hvis det er den du

Tak for info.

Jeg skulle ikke have malware, da jeg automatisk checker med SpyGuard, samt
bruger SpyBot search and destroy. Desuden fanges der vel et og andet i
Norman firewall og scannerprogram?

Jeg bruger ikke Messenger.
Karsten H. Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-08-04 12:31

KHJ skrev:

> Jeg skulle ikke have malware, da jeg automatisk checker med
> SpyGuard, samt bruger SpyBot search and destroy. Desuden
> fanges der vel et og andet i Norman firewall og
> scannerprogram?

Noget kan tilsyneladende komme igennem alligevel.
Det kan også skyldes spyware i et eller andet program, du har
installeret. Det kan så vidt jeg ved også resultere i pop-ups.

> Jeg bruger ikke Messenger.

Jeg mente heller ikke Windows Messenger eller MSN Messenger,
men tjenesten Messenger. Spam fra den kan kendetegnes ved,
at der står Messenger Service i titellinien af pop-uppen.
En firewall burde dog også blokere for den, tror jeg da nok.

Messenger-tjenesten kører som standard på den første udgave
af WinXP og på SP1, men ikke på SP2.

--
Hilsen
Madsen