MS-SQL: backup af jobs
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 10:27

Når man nu har angivet en række jobs, som køres på en SQL-server -
hvor ligger de så?

Jeg tænker på, vi har backup af vores data...men hvordan sikrer jeg,
at vi har backup af jobs, logins og øvrig opsætning, som ikke knytter
sig til den enkelte database?
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-08-04 11:33

"Morten Snedker" wrote

> Når man nu har angivet en række jobs, som køres på en SQL-server -
> hvor ligger de så?

msdb

> Jeg tænker på, vi har backup af vores data...men hvordan sikrer jeg,
> at vi har backup af jobs, logins og øvrig opsætning, som ikke knytter
> sig til den enkelte database?

Du kan gemme scripts til oprettelse af jobs

msdb bør ligge i din daglige backup rutine sammen med de andre
systemdatabaser

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 13-08-04 16:30

> msdb

[SNIP]
> msdb bør ligge i din daglige backup rutine sammen med de andre
> systemdatabaser

HVOR systembestemt er MSDB? Vil jeg kunne lave en restore på den database,
på en helt anden computer hvis jeg en dag får brug for det?
Jeg vidste faktisk ikke at MSDB havde informationer om jobs - så den skal
jeg da helt klart se at få med i min daglige backup!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-08-04 22:56

"Casper Bang" wrote

> [...]
skal
> jeg da helt klart se at få med i min daglige backup!

Sakset fra BOL:

<citat>
The msdb database is used by SQL Server, SQL Server Enterprise Manager,
and SQL Server Agent to store data, including scheduling information and
backup and restore history information.
SQL Server automatically maintains a complete online backup and restore
history in msdb. This information includes who performed the backup, at
what time, and on which devices or files it is stored. This information
is used by SQL Server Enterprise Manager to propose a plan for restoring
a database and applying any transaction log backups. Backup events for
all databases are recorded even if they were created with custom
applications or third-party tools. For example, if you use a Microsoft
Visual Basic® application that calls SQL-DMO objects to perform backup
operations, the event is logged in the msdb system tables, the Microsoft
Windows® application log, and SQL Server error log.

If you use the backup and restore history information in msdb when
recovering user databases, it is recommended that you use the Full
Recovery model for msdb. Additionally, consider placing the msdb
transaction log on fault tolerant storage.
</citat>

- Peter