Hvilke postnumre i de enkelte kommuner
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 15:27

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det før har været oppe at
vende:

Jeg mangler en oversigt over, hvilke postnumre, der findes i en given
kommune. Er der nogen der kan hjælp med det?

mvh /Snedker

XFUT: dk.edb.database
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Jan Bachman

Dato : 12-08-04 15:58

>Jeg mangler en oversigt over, hvilke postnumre, der findes i en given
>kommune. Er der nogen der kan hjælp med det?

Det er jo en ret flydende størrelse pga. kommunalreformen. De små
kommuner har indtil 1. januar 2005 til at få aftalt hvem der skal slås
sammen med hvem.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=653938

De gamle data tror jeg du kan få (købe?) hos KRAK.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 18:33

On Thu, 12 Aug 2004 16:58:07 +0200, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:

>De gamle data tror jeg du kan få (købe?) hos KRAK.

Hva' !? Morten Snedker købe data?? Jeg sælger kun!
---
http://dbconsult.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-08-04 16:03

"Morten Snedker" wrote

> Jeg mangler en oversigt over, hvilke postnumre, der findes i en given
> kommune. Er der nogen der kan hjælp med det?

Kommunegrænserne er vist lidt flydende i forhold til postnummeret

Du kan evt søge på Google Groups
[group:dk.edb.database.* insubject:postnumre]

Jeg fandt nogle referencer til blandt andet Kort og Matrikelstyrelsen

PST: db.edb.database??

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 18:32

On Thu, 12 Aug 2004 17:03:06 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

>PST: db.edb.database??

Jeps. =B-)
---
http://dbconsult.dk

Fra : JMo.

Dato : 12-08-04 16:55

Morten Snedker wrote:

> Jeg mangler en oversigt over, hvilke postnumre, der findes i en given
> kommune. Er der nogen der kan hjælp med det?

Værs'go:

http://www.dicar.dk/data/PSTKOM02P.xls

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 18:33

On Thu, 12 Aug 2004 15:55:16 GMT, "JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid>
wrote:

>Værs'go:
>http://www.dicar.dk/data/PSTKOM02P.xls

Du er en snuske.

mvh /snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : JMo.

Dato : 12-08-04 20:05

Morten Snedker wrote:

> Du er en snuske.

Sålidt...

Bemærk dog at den er fra maj 2002 - så vær obs på Bornholms kommune og 2870
Dyssegård (og evt. andre?)

Fra : Andreas Chr.

Dato : 12-08-04 20:47

> Jeg mangler en oversigt over, hvilke postnumre, der findes i en given
> kommune. Er der nogen der kan hjælp med det?

Nej - det kan jeg ikke umiddelbart. Men jeg ved at du nemt kan finde fx
kommunekoder vist nok hos både dicar (dicar.dk), indenrigsministeriet
(im.dk) og danmarks statistik (DST.dk)

Jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at fx IM også har en
fortegnelse over postnumre (mener det er dem der vedlige holder
CP-Registret)

Ellers vil et oplagt sted at spørger være postdanmark....

Andreas