80-års fødselsdagsgave, hjælp!
Fra : Rikke & Jesper

Dato : 08-05-01 18:53

Hej.
Jeg skal til 80 års fødselsdag sidst i maj og jeg kan simpelthen ikke finde
ud af hvad jeg skal give hende i fødselsdagsgave. Er der nogen der har nogle
gode ideer?

Hilsen Rikke

Fra : Henning

Dato : 08-05-01 20:21

On Tue, 8 May 2001 19:52:30 +0200, "Rikke & Jesper"
<zoega.pedersen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>ud af hvad jeg skal give hende i fødselsdagsgave. Er der nogen der har nogle

Famiie? Så er et fotografi altid godt! Det virker måske egoistisk, men
de bliver sgu glade for det, de gamle

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Rikke & Jesper

Dato : 08-05-01 21:08

Ja, det er familie, men et foto ville ikke være godt, da hun er næsten
blind.
Håber der er flere gode ideer.

Hilsen Rikke

Henning <ingen@email.tx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6nhgft4rh182bffto6p0nd1vjr95jb2sdh@4ax.com...

Fra : Lisbeth Wagner Taanu~

Dato : 10-05-01 08:50

Rikke & Jesper <zoega.pedersen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vrWJ6.162$Mq6.7077@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Hilsen Rikke
>
> Hvad med en bog om vedkommendes liv og levned? Lav den selv med billeder,
grafik og tekst

Fra : Rikke & Jesper

Dato : 10-05-01 12:53

Fødselaren er stort set blind, så det med billeder og tekst er ikke så god
en ide. Er der mon flere gode ideer?

Hilsen Rikke

Lisbeth Wagner Taanum <lita@uv.khs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ddh6l$njn$1@mailgate.uv.khs.dk...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-05-01 21:28

> [...]
finde
> ud af hvad jeg skal give hende i fødselsdagsgave. Er der nogen der har

Ældre og gamle bliver meget glade for en flot kurv. Ikke nødvendigvis med
vin og chokolade, men lækre dåsesupper, kaviar, god kaffe, dåseasparges osv.
Ting, de ikke kan købe i det nærmeste supermarked, eller som de ikke vil
ofre penge på.

Mvh Maria

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-05-01 18:42

> [...]

>ud af hvad jeg skal give hende i fødselsdagsgave. Er der nogen der har nogle

Så du TV aviserne i dag? Der var der en 85 årig, som fik et faldskærms
udspring (tandem spring) i fødselsdagsgave. Var det ikke en mulighed?

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Rikke & Jesper

Dato : 11-05-01 21:00

Det ville nok bare tage livet af hende. Desuden er hun jo næsten blind, så
hun kunne måske få samme effekt, ved at køre i bil med nedrullede vinduer.
Men lad mig endelig høre flere bud, på en god gave.

Hilsen Rikke

Poul Erik Lindaa <pe.lindaa@aof.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uv8oftoclm67ujs51tgmi55k40hvjlpsls@4ax.com...

---

Fra : Tina

Dato : 12-05-01 09:04

> [...]
finde
> ud af hvad jeg skal give hende i fødselsdagsgave. Er der nogen der har

Hvad med en tur til hendes barndomsegn?

Fortæl hende alt hvad I ser undervejs, huse, gadenavne, skolen, mv.

Og gør så ophold på en hyggelig kro med god, dansk mad, hun kan forholde sig
til. (Mange ældre har svært ved at forholde sig til fx fransk kogekunst).

Lav lidt reserch, og find ud af, om der evt. stadig bor nogle på egnen, som
hun kan huske, og som har lyst til en sludder om gamle dage over en kop
kaffe.

På sådanne tur er synet ingen hindring, da det er de gode minder der tæller.

Hilsen

Tina