Ændre IP på SPARC classic
Fra : MJ

Dato : 08-05-01 17:54

Hvordan ændrer man IP´en på en SUN SPARC classic? Jeg har ikke skærm og
tastatur til den så min eneste adgang til maskinen er via telnet. Den kører
vidstnok Solaris 5.5, men jeg er ikke en haj til det så jeg er ikke sikker.

Mvh Lasse (rdx@worldonline.dk)

Fra : Jan Birk

Dato : 09-05-01 10:28

Hi

Du kan sætte IP adressen i /etc/hosts og boote maskinen. Du kan også gøre
det 'on the fly' med ifconfig DEVICE IP-NUMMER
F.eks.
ifconfig hme0 192.168.10.8. Dette vil ændre IP adresse øjeblikkeligt og
du vil miste din telnet forbindelse.

/Jan Birk

Den 08-05-01, 18:53:30, skrev "MJ" <salg@rolator.dk> til emnet Ændre IP på

Fra : Lars Josephsen

Dato : 09-05-01 17:45

"MJ" <salg@rolator.dk> writes:

> [...]
> vidstnok Solaris 5.5, men jeg er ikke en haj til det så jeg er ikke sikker.

Jeg kan stærkt anbefale at du læser Solaris 2 FAQen:
http://www.science.uva.nl/pub/solaris/solaris2/

Dit spørgsmål er nummer 3.48:
http://www.science.uva.nl/pub/solaris/solaris2/Q3.48.html

Du kan også checke man siden for sys-unconfig(1M).

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 09-05-01 22:06

"MJ" <salg@rolator.dk> writes:

> [...]
> vidstnok Solaris 5.5, men jeg er ikke en haj til det så jeg er ikke sikker.

man ifconfig

--
Sven