Forsinkelse af sms
Fra : Søren Kirch

Dato : 08-05-01 16:46

Hej!

Jeg er Internet-kunde hos WOL, og har dermed mulighed for få tilsendt en sms
når jeg modtager en mail. Da jeg havde debitel-mobil abonement fungerede
dette fint, men efter at have skiftet til Sonofon er der "opstået" en
forsinkelse. Med debitel abonementet modtog jeg sms kort tid efter at have
modtaget mail, men med Sonofon modtager jeg først sms om natten.

Kan det være fordi, at Sonofon "nedprioriterer" sms sendt fra Nettet?

Håber nogen kan/vil give en forklaring.

Mvh / Søren

Fra : Gunnar007

Dato : 08-05-01 19:24

Præcis det spørgsmål gav jeg sonofon for meget lidt længe siden.
Her er deres professionelle svar.... N O T
Jeg syntes de lader kunderne i stikken, tilbyder en service som stinker.
Samtidigt med de tvinger folk til at være hos dem i 6 måneder på et nyt abb.
Hilsen G.

Fra Sonofon :

Tak for din email.

Grunden til dette problem er at det er en gratis service, som ikke har samme
høje priotet
som alm. sms. Derfor vil der være forsinkelse på disse beskeder.
Der skulle være en løsning på vej.Til sommer får Sonofon en ny mailserver,
som skal til at
håndtere disse beskeder, og det skulle hjælpe på det.

Håber dette var svar nok.

Med Venlig Hilsen
Sonofon

Navn Dennis Nørager
Afdelling (kundeservice)

Fra : Jan-Erik

Dato : 08-05-01 19:53

> Præcis det spørgsmål gav jeg sonofon for meget lidt længe siden.
> Her er deres professionelle svar.... N O T

Jeg synes da at det var et udmærket og fyldestgørende svar!

MVH
Jan-Erik

Fra : Gunnar007

Dato : 08-05-01 21:07

Syntes du, jeg spurgte om deres holdning til at de lover nye kunder et, men
gør noget andet.
Se evt deres hjemmeside, som fortæller en en lille ventetid.på email til
sms.
Lille ventetid for dem er åbenbart alt i mellem 2 timer og til tre dage.

Det holder ikke.

Hilsen G

Fra : Erik Einum

Dato : 09-05-01 13:12

"Gunnar007" <gunnar007@post.cybercity.dk> skrev i
> [...]
> sms.
> Lille ventetid for dem er åbenbart alt i mellem 2 timer og til tre dage.

Hvis dette står på hjemmesiden, så er det villedende markedsføring, men
dette skrev du jo ikke noe om i forrige posting.

Med denne tilleggsinformasjonen forstår man din frustrasjon over det dårlige
svar, og den dårlige tjenesten.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 22-05-01 14:34

Den Tue, 8 May 2001 20:23:36 +0200, skrev "Gunnar007"
<gunnar007@post.cybercity.dk> :

>Grunden til dette problem er at det er en gratis service, som ikke har samme
>høje priotet
>som alm. sms. Derfor vil der være forsinkelse på disse beskeder.

Samme svar fik jeg for et år siden. Derfor har jeg lavet min egen
service i stedet for at vente på Sonofon.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere til .dk og internationale domæner
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 22-05-01 15:42

Jørgen Thomsen <un@s.jth.net> writes:

>Samme svar fik jeg for et år siden. Derfor har jeg lavet min egen
>service i stedet for at vente på Sonofon.

Den prøvede jeg lige, men fik følgende tilbage:

Diagnostic-Code: X-Postfix; Command died with status 13:
"/usr/local/bin/SMS.pl". Command output: Can't open perl script
"/usr/local/bin/SMS.pl": Permission denied

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 23-05-01 14:14

Den Tue, 22 May 2001 14:41:38 +0000 (UTC), skrev Per H. Nielsen
<phn@dkscan.dkx> :

>Den prøvede jeg lige, men fik følgende tilbage:
>
>Diagnostic-Code: X-Postfix; Command died with status 13:
> "/usr/local/bin/SMS.pl". Command output: Can't open perl script
> "/usr/local/bin/SMS.pl": Permission denied

Beklager, men der var lige en time med det problem, som er fixet nu.

Fra : Michael Vinther Hans~

Dato : 09-05-01 20:13

"Søren Kirch" <s_kirch@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Håber nogen kan/vil give en forklaring.
>
> Mvh / Søren
>
>Fik sendt SMS til min telefon midt på eftermiddagen - Modtog den kl.
20.45 -

Skal vi ønske tillykke til SONOFON????

Med venlig hilsen

Michael Vinther Hansen