Se Tv i aften - Universet
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 11-08-04 15:43

I aften klokken 22:00 på National Geographic Channel sendes:

Historien om vores plads i rummet

Fra universets fødsel til verdens ende - vi rejser til yderkanten af det
eksisterende og videre.

Husk også (hvis interesse haves) ...

I aften lidt over midnat klokken 00:40 på DR 2 sendes:

Menneskets oprindelse (3:3)

Australsk dokumentarserie.

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
2992 news:574Rc.29697$Vf.1808128@news000.worldonline.dk

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 11-08-04 16:38

Jesus-loves-you wrote:

[snip]noget TV-reklame[/snip]

Er denne gruppe nu blevet en tvguide?
Hvis I mangler nem hurtig TV-guide så kan I kigge på denne:
<http://tv.peps.dk>

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 12-08-04 00:34

"Thomas Damgaard Nielsen" skrev

> [snip]noget TV-reklame[/snip]
>
> Er denne gruppe nu blevet en tvguide?
> Hvis I mangler nem hurtig TV-guide så kan I kigge på denne:
> <http://tv.peps.dk>

Nå, undskyld ... jeg troede man godt måtte annoncere for videnskablige
TV-programmer, hvis indhold har været - og fortsat er - til debat her på
dk.videnskab.

Jeg vil da sætte pris på at andre her i denne NG fremover nævner, når/dersom
der sendes en interessant videnskablig udsendelse på TV.

(vedr. et andet TV-program)

Sent: Monday, August 09, 2004 CET 9:28 PM
Subject: Re: Se Tv i aften - strengteorien samt Menneskets oprindelse

> Tak for påmindelsen,
>
> Da jeg så det sidste afsnit, så var det
> godt at få "slutningen" med..

Jeg så desværre ikke de forrige afsnit vedr. strengteorien, og det ærgrer
mig grusomt, fordi emnet interesserer mig.

Gid en-eller-anden dengang havde givet mig en påmindelse herom ...

Præcis *hvor* står der, at man ikke må det ?

Udsendelsens indhold var for øvrigt ikke særlig interessant. Der var for
lidt kød på den, desværre, men det kunne man jo ikke vide på forhånd ... jeg
ville ellers gerne have hørt noget mere om Big-Bang, rum-udvidelsen,
mørk-energi, streng-teorien, SETI osv. ... æv ...

Please, telle me next time ... (you know) ...

File-number: 3005

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-08-04 17:10

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse news:V1ySc.30466$Vf.1908567@news000.worldonline.dk...

> Hør blot hvad Jan Rasmussen skrev:
> (vedr. et andet TV-program)

Da jeg skrev "tak for påmindelsen"
var jeg lige ved at skrive, selvom dette nok ikke er det rigtige
forum at gøre dette, efter manges mening,

men undlod p.g.a. interessen for at tråden måske blev til diskusion
imellem kvalificeret forsker på dette område.

At starte enu en tråd med "lækker" info
er nok lige i overkanten, og burde nok være posted
i den "TV" tråd 9 linjer længere nede.

Jan Rasmussen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-08-04 11:25

"Jan Rasmussen" skrev

> [...]
> imellem kvalificeret forsker på dette område.
>
> At starte enu en tråd med "lækker" info
> er nok lige i overkanten, og burde nok være posted

Heri har du nok ret og dette tager jeg til efterretning fremover ...

File-number: 3011

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 12-08-04 22:34

Jesus-loves-you wrote:

> Nå, undskyld ...

Der er skam ingen grund til at undskylde.

> jeg troede man godt måtte annoncere for videnskablige
> TV-programmer, hvis indhold har været - og fortsat er - til debat her på
> dk.videnskab.

Hmm... Det "må" man vel også godt. Men hvorfor starte en ny tråd for det?
Hvis du vil annoncere for et tv-program, du mener, er relevant for en
konkret diskussion som føres herinde, så ville det efter min mening være
mere hensigtsmæssigt at poste din annoncering i den tråd, du mener det
hører under.

> Præcis *hvor* står der, at man ikke må det ?

Jeg mener ikke, at jeg har skrevet, at det står nogen steder.(?)
Om det ifølge fundatsen er tilladt er vist et spørgsmål om tolkning.

Gruppens fundats kan findes på denne adresse:
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab>

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 13-08-04 11:25

> [...]
> konkret diskussion som føres herinde, så ville det efter min mening være
> mere hensigtsmæssigt at poste din annoncering i den tråd, du mener det

Okay, det har du i grunden ret i ... det skal jeg huske fremover ...

> [...]
> Om det ifølge fundatsen er tilladt er vist et spørgsmål om tolkning.
>
> Gruppens fundats kan findes på denne adresse:

Dén må jeg vist hellere lige læse igennem ...

File-number: 3012