Mobning af ikke-muslimske børn?
Fra : Per Rønne

Dato : 13-07-04 13:16

Jeg er i en anden nyhedsgruppe blevet gjort opmærksom på følgende
artikel fra BT:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=291176/

hvoraf det fremgår at en 11-årig dreng, tilsyneladende barn af en
indvandrerfamilie fra det tidligere Jugoslavien, har måttet trækkes ud
af Hillerødgade Skole efter voldsomme chikanerier - fordi han spiste
svinekød og gik med et kors om halsen. 90% af børnene på den pågældende
skole skal være muslimske.

Er det billede et korrekt billede af den pågældende skole, og hvis det
er det, er det så noget typisk for skoler med en voldsom islamisk
dominans? I givet fald, hvordan skal lærerne så gribe det an?

Drengen blev i øvrigt i stedet anbragt på Samuelskolen i Rødovre, en
skole der nu er lukket. Så vidt jeg kan se [jeg kender kun sagen fra
pressen, og en del af tiden har jeg været på ferie i Tirol, hvor jeg i
øvrigt til særligt festbrug fik købt en tirolerdragt] har lukningen
været nødvendig; indoktrinering i de to skabelsesberetninger fra 1.
mosebog hører ikke hjemme i skolen og forkyndelse ikke hjemme i den
almindelige undervisning. Men så kan forældrene vel finde en anden
skole, en skole som kan overholde nødvendige bestemmelser for
privatskoler.
--
Per Erik Rønne