Nu går jeg snart amok på min 6600!
Fra : Henrik Witting

Dato : 11-08-04 21:05

Er jeg den eneste, som er en del fustreret over den underlige måde
hvorpå overførsel via bluetooth (BT) på denne telefon fungerer?

Mit arbejde har besluttet at skifte min aldeles fine SonyEricsson T630
ud med en Nokia 6600 pga. noget arbejdsmæssigt software, som kun kan
køre på symbian... Vores IT-afdeling har ikke tid, og jeg har virkelig
brug for at synkronisere min Outlook med telefonen...

Så vidt jeg kan forstå er de eneste måder via IR og BT. Da jeg kun har
den stationære på kontoret har vi fået en røvfuld BT-dongles. Den er sat
til, og jeg kan godt få lavet en seriel forbindelse med dongle'en og
telefonen, men softwaren vil overhovedet ikke finde forbindelsen.

Nogle gode råd, jeg har søgt vidt og bredt, og prøvet ALT, men har ikke
lige fundet noget jeg kunne bruge...

HJÆLP! ellers dør telefonen fandme' inden weekenden...

/Henrik

Fra : Knud Erik Kofod

Dato : 11-08-04 21:48

Hej Henrik.
Ja jeg har også skrottet både min NOKIA 6600 og Bluetooth af samme grund !.
Hilsen Knud Erik.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 12-08-04 14:55

Hey!
Jeg har også haft problemer med lige netop det... Men nu - med en ny
computer, og ny Bluetooth dongle - virker det perfekt! Jeg tror løsningen
er, at man skal lade WINDOWS styre bluetooth forbindelsen, og ikke det
skodde software der ofte følger med disse dongles. Windows skal bare have
den lille driver til dimsen...

Derefter kan man parre enheder osv. under KONTROLPANEL - TRÅDLØS
FORBINDELSE. Der er så et faneblad der hedder bluetooth.. Når først man har
parret den der, så kan kunne jeg i hvert fald også få PC Suite til at finde
telefonen!

Håber det kan hjælpe på din holdning til telefonen. Jeg er VIRKELIG glad for
min, og de utroligt mange muligheder den indeholder. Og så er jeg slet ikke
begyndt at snakke om skærmen endnu. Men lad nu den krig ligge.

Med venlig hilsen
Lasse

Fra : Peter

Dato : 11-08-04 23:00

"Lasse Rønlev" <40610633@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> begyndt at snakke om skærmen endnu. Men lad nu den krig ligge.

Det er mit indtryk, at Nokia halter noget bagefter m.h.t. PC Suite i forhold
til telefonerne,- har du prøvet at DL seneste version af PCS ? Alternativt
søg på Google på IBM Bluetooth Software. Det hjalp mig dengang. Jeg tror
egentligt at min 7610 (meget lig 6600) kører mod PCS (seneste version fra
nettet og ikke den på CD'en) den kunstige hjælpemidler.

Peter

Fra : Peter

Dato : 11-08-04 22:00

> [...]
> lige fundet noget jeg kunne bruge...
>
> HJÆLP! ellers dør telefonen fandme' inden weekenden...

Jeg sync'er fint med min 6600 og min hjemmePC via PCSuiten i Outlook.
Jeg må dog medgiv, at det krævede lidt arbejde før det fungerede, bl.a.
download af noget IBM-SW. Jeg har ikke lige linket, men Google er din ven.

Peter