3.... Fucking 3 :-) [+ fucking NEC e616]
Fra : MT

Dato : 08-08-04 13:21

---
dette er en repost fra tråd i dk.teknikk.telefoni, jeg blev rådet til at
poste her i stedet for
---

Hej NG,

Siden april har jeg været en af de nye kunder hos 3(tm).

Mit abonnement hos almindelig-selskab løb ved siden af i et par måneder,
men her de sidste 3 uger kører jeg "ren" 3.. Og så begyndte problemer
selvfølgeligt.

Det drejer sig om sms-beskeder. Der sker det MEST underlige: min telefon
begynder at lyse i displayet, og vise et billede med teksten "modtager
data". Når den er færdig med at "modtage data" (sms-beskeden), så
afspiller den en "ny-sms" lyd... Undertegnede løøøøøber hen til telefon
med stor forventning om at skulle læse en forhåbentlig HOT besked......
kun for at finde ud af at der er INTET spor af nogen beskeder i
telefonen. Dvs. ingen "ny sms" ikon og hellere ingenting i indbakken.

Modigt begav jeg mig ud på en lang test... Jeg testede med
sms-afsendelse fra forskellige udbydere.. Jeg rensede alle sms fra min 3
telefon.... Genstartede telefonen.. Prøvede dette over den sidste uge..
Stadigvæk samme resultat. NOGLE gange kommer sms'en fint frem, andre
gange kommer den ikke frem, uden en bestemt mønster, måske at ca. 2/3 af
sms'er ikke når frem.

Det går fint nok med afsendelse af sms'er fra telefonen.

Nu vil jeg spørge her i gruppen hvad folks erfaringer er ... er det min
telefon der er fucked, eller har det noget med 3 at gøre generelt...
(jeg går ud fra at det er min telefon siden den rent faktisk siger den
modtager data)..

Telefonen er en NEC e616. (Oh joy!)

Hvis det er telefonen, vil jeg straks investere i en erikson z1010, men
så er spørgsmålet om dette så vil hjælpe på problemerne..... Er der
nogen der har lignende / andre erfaringer med 3 og deres 'foner ?

Eller skal man skifte tilbage til en ikke-fancy tele-operatør igen ?

Pft,

-- m -

Fra : Morten Trab

Dato : 09-08-04 06:58

"MT" <g.no.sp.am@coredump.nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Siden april har jeg været en af de nye kunder hos 3(tm).

Velkommen i klubben...

> [...]
> kun for at finde ud af at der er INTET spor af nogen beskeder i
> telefonen. Dvs. ingen "ny sms" ikon og hellere ingenting i indbakken.

Det er en kendt NEC fejl, som både e313 og e616 har...

Dog ligger der nye opdateringer hos 3 butikkerne og TeleService i Odense,
som efter sigende burde rette bl.a. DEN fejl...

Jeg har selv haft en e313 med samme fejl, og blev så træt af det at jeg
troppede op i 3butikken i Århus og krævede en telefon af andet mærke...Og
jeg blev der og brokkede mig til de gav mig en Motorola A835 i stedet, og
DEN virker bare...Den er godtnok lidt tykkere og tungere, men det er jeg
totalt ligeglad med, det er en FED telefon...

Så...Enten får du din telefon opdateret, ellers skal du have en anden :)

Ellers har jeg ikke oplevet andet end små begynder problemer med 3, så bliv
du bare i flokken :D

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Thunder

Dato : 12-08-04 17:08

Til Morten, bare vent til din telefon begynder at ringe op af sig selv og du
får en regning med opkald til Norden eller england!
Så skal du hive fat i 3, de har nemlig vidst om problemet siden telefonerne
kom ud!
Det er en SW fejl, men sender du den til teleservice kommer der nok en
besked tilbage om at det var en dårlig lodning (snarere dårlig
undskyldning)!

Min var afsted 2 gange for samme fejl og sidst stod der dårlig lodning i
fejlbeskrivelsen. Men fra 3 har jeg senere fået at vide at det er en SW fejl
og det havde de vidst i et halvt år tid.

Det tog dem så 2 måneder at fixe fejlen på regningen, det vil sige jeg fik
aldrig en rettet regning. Og min kamerat som fik en regning for opkald til
udlandet, den lå og ringede op til det sidste kaldte nummer selvom den
funktion var slået fra, den har de ikke ordnet endnu. Der er nu næsten gået
et ½ år.

Jeg er færdig med 3 og kan kun råde alle til at komme så langt væk fra det
firma som overhovedet muligt!

Med venlig hilsen

Jan Johansson

---