slå korte nummer fra med orange erhverv
Fra : Kim Schulz

Dato : 07-08-04 21:18

Hejsa
vi har i firmaet et orange erhverv abonnement, og
i den forbindelse har hver medarbejder et kort nummer
(ala lokalnummer) på 3 cifre. Nu er det så imidlertid
at vi i forbindelse med en sms styret alarm har brug
for at slå fra at den sender dette korte nummer med
når man ringer internt mellem firmaets telefon numre.
Alarmen kører også på et af firmaets numre, men dens
software kan kun klare telefonnumre af formatet
+XXxxxxxxxx og derfor kan et nummer af formatet xxx
ikke bruges.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre at slå fra
så den ikke sender dette korte nummer som afsender
når man sender sms'er eller ringer?

MVH
Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-08-04 23:49

Kim Schulz wrote:

> [...]
> ikke bruges.
>
> Nogen der ved om det kan lade sig gøre at slå fra
> så den ikke sender dette korte nummer som afsender

Kan I ikke bare trykke "nul" for at komme ud.
Og så derigennem bilde systemet ind, at I ringer udefra, selvom I ringer
indefra?

Det kunne man, hvis man ville, på det erhvervssystem som jeg var
tilsluttet engang.

mvh

Carsten Riis

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-08-04 09:30

In article <41155C43.618F731@carben.dk>, Carsten Riis wrote:
> [...]
> indefra?
>

> Det kunne man, hvis man ville, på det erhvervssystem som jeg var

var det også et mobiltelefon system?

MVh
Kim

Fra : Allan

Dato : 08-08-04 09:54

Hej
Hvad gør i når i ringer til et andet nummer end lokalnummeren f.eks.
slagteren

Allan

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-08-04 12:06

In article <4115ea28$0$274$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Allan wrote:
> Hej
> Hvad gør i når i ringer til et andet nummer end lokalnummeren f.eks.
> slagteren

det man normalt gør når man ringer - trykker numret og venter.
Tilsvarende gør vi når vi ringer internt, men når
person A i firmaet ringer til person B i firmaet, så
viser person B's telefon et 3 cifret nummer som identifikation
for den som ringer. Det er ligegyldigt om man ringer til B's fulde
nummer (XX XX XX XX) eller det korte interne nummer (XXX).
Det vi så har behov for, det er at telefonen identificerer sig
med det fulde nummer i stedet for det korte når vi ringer til et
bestemt nummer i firmaet. Selvfølgelig kan vi sørge for at
de ene nummer ikke er med i puljen med vores andre numre, men
det ville være lettere hvis der var et "hack" og det er jo
samtidigt også billigere for kommunikationen den anden vej
(hvor det er i orden at det er det korte nummer).

MVH
Kim

Fra : Allan

Dato : 08-08-04 12:41

Hej
Nu ved jeg ikke hvor du er abonnent, men hos tdc og sikkert også andre, kan
man bestemme hvilken nummer der vises, dette skal gøres på centralen og jeg
mener at det er enten det fulde nummer XXXXXXXX eller kortnummer XXX og at
det gælder for alle nummer i gruppen. Du vil stadig kunne bruge kortnummer
til opkald
Foreslag kontakt din udbyder