2telefoner samme nr
Fra : Brian Larsen

Dato : 06-08-04 12:52

Hej

Har et spørgsmål om det er muligt at have to telefoner med det samme nr.
Vil have en siddende i bilen og have en lille en at tage med som slukkes når
man sætter sig i bilen og alle opkald kommer på den anden.

Man kan jo viderestille den ene til den anden men det koster jo en del.

Synes at TDC havde noget med et dobbeltkort engang men kan ikke finde noget
om det.

mvh

Brian

Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-08-04 13:09

> Synes at TDC havde noget med et dobbeltkort engang men kan ikke finde
noget
> om det.

Det har de - Mener det koster 25,- / md.....Virker fint

Mvh
Søren

Fra : Steffen Stubager

Dato : 06-08-04 13:21

Brian Larsen wrote:
> [...]
> del.
>
> Synes at TDC havde noget med et dobbeltkort engang men kan ikke finde

Hej Brian!

Man kan jo købe to simkort med samme nummer, og have et siddende i hver
telefon, er det ikke en løsning?
Det kan man vist på telmore.dk, hvis det er!

/Stubbe

Fra : Per

Dato : 06-08-04 13:31

"Steffen Stubager" <stubager@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefon, er det ikke en løsning?
> Det kan man vist på telmore.dk, hvis det er!

Jeg har spurgt telmore om dette før da kunne det ikke lade sig gøre. Fordi
man ikke kan være samme nr. på samtidig. Jeg forklarede så det skulle jeg
heller ikke, den ene tlf er jo slukket når jeg bruger den anden.

Men telmore kunne ikke.

Er der noget sted på telmore side der står man kan det ?

Lige nu har jeg to abonnementer fordi jeg har brug for to telefoner, men
ville helst bruge samme nr. på dem begge.

Mvh Per

Fra : Mark Beaumont

Dato : 06-08-04 15:24

Brian Larsen skrev:
> Har et spørgsmål om det er muligt at have to telefoner med det samme
> nr.

Prøv at se på:
http://sonofon.dk/privat/produkter/mobil/tillaegsprodukter/sonoduo/index.shtml

Vh Mark

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 16:19

On Fri, 6 Aug 2004 13:51:39 +0200, "Brian Larsen"
<brian.larsen@1post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Vil have en siddende i bilen og have en lille en at tage med som slukkes når
>man sætter sig i bilen og alle opkald kommer på den anden.

Så skal simkortet klones før at det virker!
Flemming Jacobsen

Fra : J.O

Dato : 07-08-04 10:09

> Så skal simkortet klones før at det virker!
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

hvor eller hvordan kan man få gjort dette ??

JO

Fra : Allan

Dato : 07-08-04 10:42

Hej

Prøv at se link http://simemu.cjb.net/ der findes et link til en engelsk
side så det kan læses.
For at clone et kort på denne måde skal man have et ældre simkort fra ca år
2000 ellere ældre da sikkerheden på simkort er øget på de nye kort

Allan

Fra : Johnny

Dato : 13-08-04 19:00

Allan wrote:
> [...]
> For at clone et kort på denne måde skal man have et ældre simkort fra ca år
> 2000 ellere ældre da sikkerheden på simkort er øget på de nye kort

Men det er bare ikke løsningen!

Hvis man bruger begge simkort på netværket på samme tid (med samme
Simkort nummer), så går der ged i teleselskabets HLR computer. Og det
ser teleselskaberne ikke på med milde øjne!!! Du ejer ikke et simkort -
de er teleselskabets ejendom som du kopierer, og deres database som du
laver ravage i.

Brug i stedet for TDC dobbeltkort eller SONOFON SONOduo løsning.

Med de løsninger har man to kort med samme telefonenummer. Rent teknisk
så taler man om en primær og en sekundundær telefon. Hvis den primære
telefon er tænt, så går opkaldet til denne. Hvis den primære er slukket
så går alle opkald til en sekundære. Den sekundære telefon har endvidere
et seperat telefon nummer så man kan ringe direkte til den, hvis den
primære telefon er tænt.

Kort sagt: hold nallerne fra kloning af simkort.

--
Mvh. Johnny

Teleselskab: SONOFON
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Fischer

Dato : 13-08-04 20:19

> Men det er bare ikke løsningen!
> Hvis man bruger begge simkort på netværket
> på samme tid (med samme Simkort nummer),
> så går der ged i teleselskabets HLR computer.

Ja.
Fidusen er netop at man kun har det ene kort aktiveret af gangen. Hvis man
har en IQ over 72, er dette faktisk muligt.

> Brug i stedet for TDC dobbeltkort eller SONOFON SONOduo løsning.
> Med de løsninger har man to kort med samme telefonenummer.

Ikke korrekt!
Du har to kort med forskellige numre + gratis viderestilling mellem disse.
Fungerer fint med opkald, men med f.eks. SMS virker det simpelthen ikke.
Ikke nogen særlig god løsning.

> Kort sagt: hold nallerne fra kloning af simkort.

Øøøh?
Bliv indendørs, lås døren og luk ikke fremmede ind.
Livet er fuld af farer og udfordringer, men bl.a. ved at kæmpe mod disse,
kan man mærke at man lever.

*Fischer