GPRS - Always on???
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 05-08-04 19:33

Hej NG!

Har en Nokia 6600, og har spekuleret på, om man kan risikere noget ved at
sætte sin GPRS til "always on", således at den ikke skal oprette
forbindelsen hver gang jeg skal checke mail, wappe osv... Jeg tænker mest på
PRISEN: Bruger den ikke en (lille) mængde trafik på bare at holde
forbindelsen åben? Eller tæller denne slags trafik ikke med i regnskabet?

Hvad gør i andre?

PS: Kan anbefale Eniros mobilsoftware! GENIAL og GRATIS måde at få rutekort,
adresser, navne osv osv direkte ned på mobilos!

http://mobil.eniro.dk

Med venlig hilsen
Lasse Rønlev

Fra : Peter

Dato : 05-08-04 20:02

"Lasse Rønlev" <lasse@roenlev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

rutekort,
> adresser, navne osv osv direkte ned på mobilos!

GPRS.... Det koster ikke noget at være on, så jeg forsøger altid at være
på.

Eniro ..... her er klip fra deres hjemmeside :

Hvad koster det at bruge tjenesten?

Det koster to kroner pr. svar samt evt. trafikafgift til dit mobilselskab,
og en krone pr. visitkort som afsendes fra Eniro.dk til mobilen.

Så genialt måske, men ikke gratis! så check lige din regning.....

Peter

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 05-08-04 21:13

Hey - Ja det kan jeg faktisk godt se nu, at der står.

Men der står - Når man HAR downloaded programmet - at det INTET koster, ud
over den almindelige GPRS trafik. Kan ikke se at de er blevet trukket på min
seneste regning, og de kan bare lige prøve på det Har du en telefon, der
understøtter programmet, skulle du prøve det... Har ikke set noget bedre,
med flere muligheder... Husk at jeg taler om det program man downloader til
telefonen og ikke om diverse SMS tjenester og lignende...

Jeg tror også lige jeg sætter min til Always on, det går noget hurtigere...
Tak for svarene ellers...

Lasse

Fra : Peter

Dato : 05-08-04 22:08

> [...]
til
> telefonen og ikke om diverse SMS tjenester og lignende...

Hvor ser du det henne ? Jeg kan ikke se andet end det koster, jvf. klip og
klister :

Hvad koster det at bruge tjenesten?
Det koster to kroner pr. svar samt evt. trafikafgift til dit
mobilselskab, og en krone pr. visitkort som afsendes fra Eniro.dk til
mobilen.

Hvordan ser jeg hvis priserne ændrer sig?
Du kan altid se, om der er prisændringer på
www.eniro.dk/omeniro/mobil/, eller ved på din mobiltelefon at gå ind under
priser og vælge at opdatere priserne. Du vil også automatisk blive
informeret om prisændringer, når du søger på Eniro.dk til mobilen.

Hvem sender fakturaen?
Al fakturering vil ske via din telefonregning fra den
teleudbyder, som du har abonnement hos.

Prøv at checke din regning og giv en melding her.

Peter

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 08-08-04 00:44

Hej folkens i denne tråd!

Har skrevet en mail til Eniro og spurgt om prisen.

De skriver tilbage, at i den version af Eniro programmet, der hører til
Nokia 6600, er det gratis at søge oplysninger, i et godt stykke tid endnu.
Noget med at de har en aftale med Nokia... De skriver i øvrigt, at de nok
skal give besked lige så snart det begynder at koste penge, også via
programmet.

Mvh
Lasse Rønlev

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-08-04 22:02

On Thu, 5 Aug 2004 22:12:47 +0200, "Lasse Rønlev" <lasse@roenlev.dk>
wrote:

> [...]
>med flere muligheder... Husk at jeg taler om det program man downloader til
>telefonen og ikke om diverse SMS tjenester og lignende...

Det rprogram virekr af røv og nøgler og er ikke nær så dækkende som
Krak.
Flemming Jacobsen