Nummertransportering
Fra : Dan Andersen

Dato : 04-08-04 12:22

Hvor lang tid har et selskab til at overflytte et nummer til et andet
selskab? Iflg. Telia er der 4 ugers opsigelse fra det gamle selskab.
hvorefter det tager 2-4 uger at overføre nummeret.
Er dette korrekt?
Jeg havde faktisk den opfattesle, at overflytnignen iflg. Telestyrelsen max.
måtte tage 4 uger ialt.
Er der nogen, der kan give mig de rigtige oplysninger og meget gerne et link
til bestemmelserne??

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-08-04 14:40

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er dette korrekt?
> Jeg havde faktisk den opfattesle, at overflytnignen iflg. Telestyrelsen

Det lyder nu meget fornuftigt. De kan jo ikke begynde at portere nummeret
før det kan opsiges hos modparten...

Det tog dog fx ikke mere end ca. 8 dage fra Telmore til CBB for mit
vedkommende. men det var vel fordi der ikke var nogen opsigelsesfrist.

> Er der nogen, der kan give mig de rigtige oplysninger og meget gerne et
link
> til bestemmelserne??

Desværre

Fra : Irene

Dato : 04-08-04 17:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det tog dog fx ikke mere end ca. 8 dage fra Telmore til CBB for mit
> vedkommende. men det var vel fordi der ikke var nogen opsigelsesfrist.

Jeg kan godt nok ikke lige give dig noget link, men det er rigtigt, at der
tager 4-6 uger at lave nummerportering til eller fra f.eks. telia. Grunden
til at det ikke har taget mere end en uges til fra telmore til cbb er, at
det er taletid og ikke abonnement!

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-08-04 17:34

"Irene" <irs@zurfer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at det ikke har taget mere end en uges til fra telmore til cbb er, at

Om det er taletid eller ej, har nu ikke noget med sagen at gøre - det er
først og fremmest en sag om vilje til at få de forskellige selskabers NP
afdelinger til at sætte bemandingen op, hvis de ikke kan klare det nuværende
pres.

Hos TDC, Sonofon, Orange og de fleste andre selskaber i DK tager det omkring
30 dage at få flyttet et nummer til, eller fra operatøren. Hvis vi nu siger
at en kunde har Sonofon (A) og gerne vil skifte til TDC (B) så sker der det
at kunden henvender sig hos (B) og her udflyder en opsigelse og
overførselsblanket. Denne bliver sendt til (A) som giver (B) en dato for
hvornår de vil frigive nummeret. Det vil de typisk efter 30 dage, da det er
den tid der nu engang er opsigelsesvarsel hos de fleste selskaber. Når de 30
dage er gået så bliver nummeret oprettet i systemet hos (B) og omdigiret
fra (A) således at kunden nu kan benytte sit nye sim-kort og nye operatør.

Venlig hilsen

Michael

Fra : Fischer

Dato : 04-08-04 17:41

> Grunden til at det ikke har taget mere end en uges
> til fra telmore til cbb er, at det er taletid og ikke
> abonnement!

Jeg vil nu ikke kalde Telmore for taletid. Nærmere et forudbetalt
abonnement.
Grunden er nok nærmere at de ingen binding har.

*Fischer

Fra : Irene

Dato : 04-08-04 18:00

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Jo det har noget med taletid eller abonnement at gøre. Det ER hurtigere at
få flyttet et nummer fra f.eks. telmore. Kald det taletid eller forudbetalt
abonnement!

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-08-04 23:07

> [...]
at
> få flyttet et nummer fra f.eks. telmore. Kald det taletid eller

Vil du være så venlig at give nyhedshruppen en forklaring herpå?

Min påstand er nemlig at det ikke gør nogen som helst forskel, og at den
eneste grund til at det er hurtigere at skifte fra Telmore, er fordi at der
her ikke er noget opsigelsesvarsel.

Venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Fischer

Dato : 05-08-04 04:47

> [...]
> helst forskel, og at den eneste grund til at det er hurtigere
> at skifte fra Telmore, er fordi at der her ikke er noget

Lige netop ......

*Fischer

Fra : Irene

Dato : 05-08-04 07:50

"Michael Jensen" <mail@mcje.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min påstand er nemlig at det ikke gør nogen som helst forskel, og at den
> eneste grund til at det er hurtigere at skifte fra Telmore, er fordi at

Jamen det er jo også derfor. Det jeg mente var, at taletid ikke har nogen
opsigelsesvarsel (ligesom du siger) og derfor er det hurtigere at lave
nummerportering fra disse. Jeg tror nok, at vi er enige?! :)

Fra : Fischer

Dato : 05-08-04 09:36

> Jamen det er jo også derfor. Det jeg mente var, at taletid
> ikke har nogen opsigelsesvarsel (ligesom du siger) og derfor
> er det hurtigere at lave nummerportering fra disse.

Der er vist noget med virkning og årsag der blandes lidt sammen her.

- "Koncerter giver høreskader når der spilles rock."
- "Øh. Er det ikke fordi der spilles højt, at det giver høreskader?"
- "Jo. Rock spilles højt, og derfor giver det høreskader."

> Jeg tror nok, at vi er enige?! :)

Min hustru og jeg bliver også tit enige på netop sådan en måde.

*Fischer

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-08-04 09:08

> Jamen det er jo også derfor. Det jeg mente var, at taletid ikke har nogen
> opsigelsesvarsel (ligesom du siger) og derfor er det hurtigere at lave
> nummerportering fra disse. Jeg tror nok, at vi er enige?! :)

Men nu er Telmore jo ikke decideret taletid - det kan godt være at man
betaler forud, men man har mulighed for at tale kontoen i minus. Telmore
kører TDC´s postpaid platform, og ikke prepaid, som taletid ellers ville
gøre.

Hvis der nu ikke var binding på MobilExtra abonnementerne fra TDC, jamen så
ville disse jo kunne porteres lige så hurtigt som Telmore.

Venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Tanja Christensen

Dato : 05-08-04 12:32

Irene skrev:

> [...]
>til at det ikke har taget mere end en uges til fra telmore til cbb er, at

Tja da jeg flyttede mit nr fra Smarttalk til Telmore tog det _præcis_
4 uger. At det så kan være Smarttalk der har forsinket processen kan
jo være en mulighed. De blev ihvertfald ved med at sende mig e-mails
om at min konto blev mindre og mindre længe efter at jeg var flyttet
til Telmore

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Dan Andersen

Dato : 04-08-04 22:19

Altsammen meget godt men er der ikke nogen max. frister sat af/fra
lovgivningen??