A920, A835 og Mediafiler, Bluetooth vs. US~
Fra : Thunder

Dato : 02-08-04 14:40

Hejsa, har i sin tid fået at vide af 3 at denne fon kan afspille Mp3 og AAC
filer, men kan ikke få AAC filerne afspillet da telefonen slet ikke
genkender formatet.
Er der nogen der har prøvet det?

Har så installeret oggplay på den og den tager så fint OGG filer(som er
presset ned på 80kbit), men synes at der er støj i filerne når de afspilles
fra 3's SD kort, små pauser på 1/10 dels sekund.
Filen fejler intet på pc'en. Kan det skyldes at kortet er af uhyggeligt
dårlig kvalitet eller kan fonen kun afspille mp3 filer? Det skyldes ikke at
filen er reduceret til 80kbit istedet for de normale 128kbit, det er det
samme problem.

Update :
Har nu konverteret mine Mp3 til Mp4 og presset dem ned på 96kbit og de
virker fint i Videoafspilleren hvis man lægger dem i en ny mappe underMedia
files\video, f.eks. Media files\video\Mp4. Der er ingen hak eller pauser i
afspilningen.

Ville dog stadig gerne have AAC til at virke på telefonen:( det er et lidt
federe format og kan kompimeres ekstremt meget unden at miste kvalitet

Update:
Fik så endelig min DBpowerAmp til at konvertere Mp3 -> Mp3 80kbit uden
kvalitetstab:) Hehehe, man skal bare huske at installere det rigtige codec i
den rigtige orden:D

Har dog stadig ikke fået en forklaring på hvorfor AAC filer ikke kan
afspilles i Lydafspilleren. Men det er sikkert bare en af 3's mange løgne.

Update:

Har overført Mp4 filerne til min A835 og her virker de også fint. Det tager
dog en evighed at overføre via USB.
Er der nogen der kan komme med en hurtigere løsning? Er Bluetooth hurtigere?
Kan det betale sig at købe et
USB Bluetooth modul til at overføre filer fra PC'en til telefonen?

Noget andet findes der højtalere til Bluetooth? Kan de bruges sammen med
denne fon?

Jeg investerede i en mini Jack -> alm. Jack adapter sådan at jeg kunne sætte
et Y kabel til min A920 og derved tilslutte den til stereo anlægget.
Det virkede selvfølgelig ikke:( Jeg prøvede så med et par gamle walkman
højtalere der ikke skal have strøm, men nej:( Og heller ikke et par
alm. earphones virkede:( Jeg må nok ofre et headset hvis jeg skal have lyden
ud den vej:D
Er der evt. nogen der har en løsning til dette?

Ideen er at lave telefonen om til en jukebox man kan have med sig, ligesom
de der lommeknive der har alt:)

Jeg har fundet ud af at lave 3GP filer med Nokias Multimedia konverter, men
kvaliteten er ikke forfærdelig god. Kunne godt bruge et bedre program. Er
der nogen der kender til et? Mpeg4 film kører fint på begge telefoner, men
fylder en del:)

Jan Johansson

---

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-08-04 16:57

"Thunder" <thunderNospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Må jeg anbefale dig www.mobildebat.dk 3G foraet....

Iøvrigt så kan jeg ikke se nogle steder på 3's hjemmeside at 835 skulle
understøtte AAC filer. Ej heller 920 eller 925.
Der står de understøtter mp3 og mp4. Som musik og video format.

Kan du ikke finde et program der kan tage WMA filer? Det er da langt bedre
end mp3 og især AAC som jeg selv synes er ubrugeligt til musik.

Venligst

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 02-08-04 17:09

Søren Christensen wrote:
> [...]
>
> Kan du ikke finde et program der kan tage WMA filer? Det er da langt
> bedre end mp3 og især AAC som jeg selv synes er ubrugeligt til musik.

Hej Søren,

Hvis du kikker lidt rundt på nettet, så vil du se at der flere steder står
at 920/925 afspiller acc, nøjes for guds skyld ikke med kun at studere 3´s
hjemmeside, den er sgu næsten så intetsigende at det skriger langt væk.

//Bo Jensen

Jeg beklager, men jeg er så absolut ikke enig med dig i valget af wma som
bedste musikformat. Det bedste komprimerede format, er efter min mening
oggvobis, det fylder det halve af en mp3, og lyder af doppelt så meget.
Med Venlig Hilsen
Bo Bach Jensen
A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-08-04 18:31

"Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedste musikformat. Det bedste komprimerede format, er efter min mening
> oggvobis, det fylder det halve af en mp3, og lyder af doppelt så meget.

Jo men da det ikke understøttes af særligt mange bærbare afspillere synes
jeg wma er det mest attraktive iforhold til mp3.

Fra : Thunder

Dato : 02-08-04 19:55

Man kan godt bruge oggvorbis til A920 men lyden ser ud til at ikke køre så
godt på den telefon, jeg har prøvet det med oggplayere for a920 og der var
små pauser og hakker i lyden. Mp4 virker helt fedt man skal bare ikke
komprimere til mere end 80kbit, da lyden så får en forkert klang.
Jeg har som sagt prøvet at komprimere mp3 til 80kbit og det vil jeg klart
fraråde, igen den forkerte klang.

AAC er dog et udemærket valg, hvis man ellers bare kunne få det afspillet.
Der kan man komprimere helt ned til 56kbit uden forringelse. Og jo mere du
kan komprimere jo mere musik kan du have liggende. Wma ville være ok men jeg
synes at lyden får et knæk hvis man komprimerer ned til 56kbit og har heller
ikke fundet en afspiller til A920.

Mp4 fungerer fint på A835.

En sjov ting er at lydafspilleren på både A920 og A835 understøtter 3GA men
jeg kan ikke finde noget program der kan enten konvertere til dete for mat
eller optage i det. Heller for MMA eller AMR. Dog kan Nokias multimedia
konverveter konvertere til AMR men det lyder ikke godt.

Jeg har fået 21 Mp4 filer til at ligge på min A835 uden at der er problemer,
dog tager det f.....s lang tid at overføre dem.

Så har jeg et andet mere irretende problem og det er at når jeg skal have
min A835 sat til så skal jeg afinstallere A925 SW'ren ellers vil min A835
ikke initialisere og samme trummerum når jeg skal have A920 sat til igen.
Det tager ikke særligt lang tid men er irreterende. Der var en gut fra 3 der
fortalte mig at han sagtens kunne køre begge programmer på samme tid men
aldrig hvordan han gjorde, for nu mener jeg da at have prøvet alt.
Er der nogen der ved det:)

Jan Johansson

Fra : Anden

Dato : 09-08-04 18:10

Hej Bo
Jeg har ledt efter dig da jeg så et af dine indlæg på kandu - du havde
skrevet at du havde a920- flash filerne... det kan være du vil smide mig en
mail på:
FJERNMIGanden112@hotmail.com

mvh
Anders