Hjælp til test af SMS-Quiz
Fra : Jimmy

Dato : 30-07-04 18:06

Hej

Jeg har lavet en SMS-Quiz, som jeg gerne vil have hjælp til at teste.
Jeg synes den fungerer fint, men det er måske fordi jeg ved, hvordan den
virker...

Quiz'en omhandler mobil-telefoni og SMS, og der er i alt 12 spørgsmål, som
ikke alle er lige lette.

Hvis nogen kan få systemet til at gå ned og kan fortælle, hvordan de gjorde
ville det være helt eminent.

Start quiz'en ved at sende en SMS med teksten "GAME ON" (Uden citationstegn)
til nummeret 61 777 666. Kun danske mobilnumre kan deltage og det koster,
for en god ordens skyld, kun normal SMS-takst.

Al feedback er velkomment enten her eller på min email
nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk uden spam-sikringen.

Mvh
Jimmy

Fra : Peder Porse

Dato : 30-07-04 18:19

Dewt virker sgu da ikke..jeg svarede på noget med sekunder og får em
mail med at det rigtige svar var starten af en lang sætning om
ferskvandsfisk...

Om igen brormand.
pp

Fra : Jimmy

Dato : 30-07-04 18:47

"Peder Porse" <pp@FJERNESpederporse.dk> wrote in message
> Dewt virker sgu da ikke..jeg svarede på noget med sekunder og får em
> mail med at det rigtige svar var starten af en lang sætning om
> ferskvandsfisk...

HEHE - Ja den var nok lidt forvirrende.

Spørgsmålet var: "Hvor mange sekunder tog det 23-årige Kimberly Yeo fra
Singapore at taste 160 tegn fordelt på 26 ord? Svar med A for 33,5, B for
43,24 eller C for 49,78 sekunder"

Den SMS du fik var: "Desværre, du er ude. Starten af sætningen var: The
razor-toothed piranhas of the genera Serrasalmus and Pygocentrus are the
most ferocious freshwater fish in..."

Det der mentes var at du havde svaret forkert, og at starten af den sætning,
som Kimerly skrev var "The razor..."

Det kan være lettere besværligt at finde fornuftige tekster, der samtidig
kan være på de 160 tegn.

Super cool du gad besvare - Du kan prøve igen, hvis du vil.
Det kræver tre korrekte svar at komme igennem quiz'en.

Mvh
Jimmy

Fra : N. Christensen

Dato : 30-07-04 19:17

> Hvis nogen kan få systemet til at gå ned og kan fortælle, hvordan de
> gjorde ville det være helt eminent.

Må man spørge om hvordan det virker det system du har lavet? Hvilket
software osv.?

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Jimmy

Dato : 30-07-04 20:41

"N. Christensen" <ic3@er4ic3.dk> wrote in message

> Må man spørge om hvordan det virker det system du har lavet? Hvilket
> software osv.?

Jeg bruger SMSTools til at hente/sende SMS med GSM-modemet.
Den læser filer og sender dem og placerer filer med SMS i, når den har
modtaget en SMS.

Jeg har skrevet et Perl-program, der læser de indgående SMS og lægger dem i
en MySQL-database, og samme program skriver udgående SMS fra en
MySQL-database.

Derudover er det et PHP-script, som hvert sekund checker, om der er kommet
en ny SMS ind, og hvis den matcher en række tekster (f.eks. GAME ON) gør den
noget specifikt afhængig af teksten.

Spørg til særlige ting, hvis der er noget du gerne vil vide.

mvh
Jimmy

Fra : Jens B

Dato : 30-07-04 23:11

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Spørg til særlige ting, hvis der er noget du gerne vil vide.
>
> mvh
> Jimmy

Hvilket GSM modem bruger du, og hvad koster det? Hvor køber man det?
Eller er det bare en normal mobiltelefon du har koblet til?

Og ville du også kunne modtage MMS beskeder, rent hardware mæssigt?

Jens

Fra : Jimmy

Dato : 30-07-04 23:20

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> wrote in message

> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> Hvilket GSM modem bruger du, og hvad koster det? Hvor køber man det?

http://www.mobiledatadirect.co.uk/product_info.php?products_id=958

Jeg mener jeg gav en 3500 for det.
Jeg købte det how www.wavecom.dk som tilsyneladende ikke har det på deres
hjemmeside længere.

> Eller er det bare en normal mobiltelefon du har koblet til?

Niks. Det kunne man godt gøre, og med SMSTools ville det virke fint, men min
plan er at droppe SMS Tools og skrive kommandoerne direkte til modemet via
Perl, og der er alm. mobiltelefoner ikke robuste nok. Dem jeg har prøvet
hænger ved den mindste fejl, og de har ikke kunnet resettes via software,
men man skulle have fysisk adgang til dem og slukket for strømmen.

> Og ville du også kunne modtage MMS beskeder, rent hardware mæssigt?

Min model kan ikke klare MMS, men Falcom har lavet nogle, der kan.

Mvh
Jimmy

Fra : Jens B

Dato : 31-07-04 07:47

> http://www.mobiledatadirect.co.uk/product_info.php?products_id=958
>
> Jeg mener jeg gav en 3500 for det.
> Jeg købte det how www.wavecom.dk som tilsyneladende ikke har det på deres
> hjemmeside længere.

Ok, tak for det.

Jens

Fra : Meff

Dato : 18-08-04 08:40

> Jeg mener jeg gav en 3500 for det.
> Jeg købte det how www.wavecom.dk som tilsyneladende ikke har det på deres
> hjemmeside længere.

Or you pay 148 Euro for the GSM terminal listed on www.gsm-modem.de .
Regards
Meff

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 22:31

Hej.

Spørgsmål 1: "Hvor mange SMS sendte danskerne for at stemme på deres favorit
Melodi Grand Prix-sang til DR?". Det hedder SMS'er (flertal).

Derefter får jeg en besked hvori der står: "Svaret var korrekt. Mere end
hver tiende seer stemte via SMS". Her burde næste spørgsmål nok være indsat
for at spare mig for at modtage en SMS.

Spørgsmål 2: "Hvor mange sekunder tog det bla bla at taste..". Svarede F -
herefter skete der intet. Jeg burde have fået en SMS med, at det ikke var en
svar-mulighed, hvorefter spørgsmålet ville blive gentaget.

Derefter prøvede jeg at skrive "Game off" - bare for sjov. Her skete der
heller intet, hvor jeg nok burde få en SMS med, at det ikke var en gyldig
kode. Prøvede så at skrive "Game on", og modtog det første spørgsmål. Som
svar på dette skrev jeg "Game on". Quizzen startede så forfra - selvom jeg
egentligt var igang med den.

Jeg fik så et nyt spørgsmål om Nigeria-breve som SMS. Som svar skrev jeg "a
b". Det svarede den ikke på, og svarer jeg på et spørgsmål med "A " (med et
mellemrum efter svaret) får jeg at vide, at "Svaret var forkert", selvom det
egentligt var rigtigt.

Det var hvad jeg fik ud af 5 minutters test, håber det kan bruges til noget.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jimmy

Dato : 30-07-04 22:45

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote in message
> [...]
>
> Derefter får jeg en besked hvori der står: "Svaret var korrekt. Mere end
> hver tiende seer stemte via SMS". Her burde næste spørgsmål nok være

Set fra brugerens side har du 110% ret.
Set fra programmørens side er det teknisk meget besværligt at gøre det.
Faktisk havde du slet ikke tænkt tanken, hvis jeg havde været bedre til at
fylde svar-SMS'erne ud, men der er et par stykker, hvor jeg slet ikke havde
noget baggrundsviden og så nøjedes jeg med "Svaret er korrekt".
Enig - Det er skidt.

> [...]
en
> svar-mulighed, hvorefter spørgsmålet ville blive gentaget.

Det har du ret i.
Grunden til at det ikke sker er, at nummeret ikke er dedikeret til den quiz.
Der er oprettet en del andre quiz'er også, og systemet ville ikke kunne
vide, om du besvarede en quiz med fritekst, om der kom en SMS fra Telmore
omkring lav beholdning eller om du forsøgte at besvare det nyligt stillede
spørgsmål.
Jeg kunne vælge at angive, at kampagnen var dedikeret, og så ville alle SMS
der ikke matchede mønsteret få et autosvar tilbage.

> [...]
> svar på dette skrev jeg "Game on". Quizzen startede så forfra - selvom jeg

Ja, hver gang du skriver GAME ON starter du forfra.
Hvis du kunne have to quizer åbne på een gang ville det være umuligt for
systemet at vide om dit "A" var et svar på første eller anden kampagnes
spørgsmål.

> [...]
et
> mellemrum efter svaret) får jeg at vide, at "Svaret var forkert", selvom

Systemet trimmer al whitespace før og efter strengen, men faktisk er svaret
B på det spørgsmål ifølge Com-ON, hvor jeg fandt artiklen:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18466

> Det var hvad jeg fik ud af 5 minutters test, håber det kan bruges til
noget.

Bestemt - Det er fedt at se, at systemet langt hen ad vejen virker efter
hensigten, men at det er vigtigt at bruge tilstrækkeligt tid på svar-SMS for
at undgå at brugeren irriteres over systemet!
Fedt du prøvede med alternative måder at besvare på.

Mvh
Jimmy