Siemens og internet (PC)
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-07-04 10:06

Hej

Jeg har en Siemens M55 med et tilhørende serialt datakabel.
Siemens Data Suite virker perfekt på min PC.

Nu har jeg lige fået åbnet for GPRS på min Siemens telefon, så jeg kan komme på nettet.

Sammen med Siemens Data Suite blev der installeret et program, som hedder

Siemens GPRS Modem Assistent

I denne kan jeg sætte en forbindelse op, som så efterfølgende burde virke.

Men det gør den ikke helt.....Jeg får fejl 777.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal kigge efter.

Mit OS er Windows XP Pro.
Min Telefon er: Siemens M55
Min udbyder er TDC

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Betina Knudsen

Dato : 26-07-04 11:17

Har du lavet en opkaldspunkt via netværksforbindelser ?..og hvilken numer
ringer du op på der ?..
Det du gør er at du laver en opkaldpunkt hvor du ringer op på : *99***1# og
rugernavn og adgangskode skal være tomt som modem skal du bruge din simens

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-07-04 11:32

Betina Knudsen wrote :
> [...]
> rugernavn og adgangskode skal være tomt som modem skal du bruge din simens

Det er også sådan jeg gør.
Men jeg får efter et par minutter fejl 777.

Jeg kigger lige på det en gang til.

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com

Fra : Oros

Dato : 26-07-04 12:18

Michael Vilhelmsen wrote:
> Det er også sådan jeg gør.
> Men jeg får efter et par minutter fejl 777.

Hej Michael

Min S55 driller mig således, at hver gang tlf. har været slukket skal jeg
gøre følgende i Siemens modem-program-sjoveren.
Åben det program som Simens har "Siemens GPRS" efter du har installeret det
her GPRS modem assistent burde det kunne findes via startmenuen.
Vælg "valg af udbyder" -> "udvidet" -> Nu skulle du gerne have en skærm med
en masse bokse. Det som jeg så selv skal gøre her er at skrive "internet" i
APN: feltet. Eller hvad du nu end har kaldt profilen på tlf. husk at skrive
nøjagtigt det samme. Det sjove for mit vedkommende er at jeg skal skrive
dette hver gang tlf. har været slukket? Når jeg kommer hertil som netop
beskrevet står der i forvejen internet i boksen, men det virker ganske
enkelt ikke før jeg har slettet ordet og skrevet det igen. Ja jeg bliver
ikke klog på det, men det har ikke slået fejl for mig endnu. Husker ikke om
det er 777-fejl, men noget i den dur ihvertfald. Selv med ovenstående
beskrivelse bruger jeg altså alm. opringning til gprs'en, uden om
gprs-simens programmet. Men dette virker ikke før jeg har gjort ovennævnte
efter genstart af tlf. Så på en eller anden mystisk måde hænger de 2 ting
sammen (ihvertfald for mig - som i øvrigt forbinder med BT og ikke kabel)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Betina Knudsen

Dato : 26-07-04 12:22

Hvilket abm. har du hos tdc ?...hvis du har et data abm udover dit normale
abm så skal de aktiveres ind hos dem hvis det er ?...

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-07-04 12:28

Det forstod jeg ikke.....

Hvis det er i programmet "Siemens GPRS Modem Assistent" at jeg skal finde udbyder, kan jeg godt det.
Men jeg har ingen knap (eller andet) som hedder "udvidet".

Hvis det er på telefonen, aner jeg ikke hvor jeg skal lede.

Michael

on 26-07-2004, Oros supposed :

Fra : Betina Knudsen

Dato : 26-07-04 12:45

Kan lave en lille guide :
Start > Instillinger > Netværksforbindelser
Så komemr der et vindue....
Tryk derefter på guide ny forbindelser
så kan jeg ikke huske resten..men min mand arbejder hos TDC så hvis du er
intr kan han sende dig en guide som de kan sende ud pr mail....?

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-07-04 13:06

Se dette har jeg fundet.
Jeg har også på TDC hjemmeside fundet en guide, dog ikke lige til min telefon.
men send du bare en link til:

michael.vilhelmsen@microcom.dk

Min guiden hos TDC omhandler en lidt anden procedure mht. rækkefølge, og felter m.m

Ud over det, hvis jeg benytter Siemens GPRS Modem Assistent laver den selv et modem (som jeg kan forespørge på) samt en opkaldforbindelse med alle de informationer som TDC har på deres hjemmeside.
Modemmet kan jeg se i <Start>, <Kontrolpanel> og <Telefon- og modemindstillinger>.
Under <Start>, <Kontrolpanel> og <Netværksforbindelser> kan jeg se SIEMENS GPRS.

Det eneste der (måske) mangler er en initeringsstreng, som TDC angiver AT=CGDCONT=1,"IP","internet".

Denne har jeg prøvet at sætte ind uden behov.

Hvis jeg efterfølgende bruger Siemens Modem GPRS Assistent til at tilslutte mig med giver det følgende fejl:

Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi modemmet eller en anden forbindelsesenhed på den eksterne computer ikke virker (Fejl 777)

Hvis jeg selv dobbeltklikker på den netværksforbindelse får jeg efter et par minutter:

Åbner port
Fejl 692: Der er en hardwarefejl i modemmet (eller en anden forbindelsesendhed).

For mig at se, er der et eller andet som ikke er konfigureret korrekt i WINDOWS.

Jeg kan jo sagtens lave en internetforbindelse på telefonen alene.

Michael

Jeg har selv prøvet at oprette min egen forbindelse.

Fra : Per Jensen

Dato : 26-07-04 17:47

Hej

Prøv at lave en ATZ i modem instillinger på din PC inden du benytter
forbindelsen, findes under modem og avanceret

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en
meddelelse news:mn.d29a7d476cab4d73.11460@Microcom.PLEASEREMOV...