Nokia multi-sms format?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-07-04 15:01

Hej gruppe.

Jeg er ved at lave en sms-sender. Det hele virker fint osv., men jeg kom
lige til at tænke på Nokia's "multi-sms"-ting hvor man kan binde flere
sms'er sammen.

Jeg regner med at det er noget man skal skrive i starten af hver sms.

Er der nogle som har prøvet det og evt. kan forklare lidt om det?

Mvh
Kasper

Fra : René Andersen

Dato : 24-07-04 19:07

> [...]
>
> Jeg regner med at det er noget man skal skrive i starten af hver sms.
>
> Er der nogle som har prøvet det og evt. kan forklare lidt om det?

Prøv at send en lang besked til en ikke nokia telefon..

/René

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-07-04 20:58

On Sat, 24 Jul 2004 20:07:18 +0200, "René Andersen"
<tannic@NOSPAMgetnet.dk> wrote:

>Prøv at send en lang besked til en ikke nokia telefon..

Er det en speciel nokiafunktion? Min siemens kan da sagtens håndtere
lange beskeder.

/Knud

Fra : René Andersen

Dato : 24-07-04 21:52

> Er det en speciel nokiafunktion? Min siemens kan da sagtens håndtere
> lange beskeder.

Okay.. Tror det var nokia der startede med det og satte standarden.. Men nok
andre mobiler der har implementeret det efterhånden.

Ellers kan Kasper også prøve at finde en gammel telefon og sende en besked
til den.

/René

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-07-04 03:09

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Er det en speciel nokiafunktion? Min siemens kan da sagtens håndtere
>lange beskeder.

Der findes 2 standarder. Nokia Smart Messaging og EMS. De ligner
hinanden en del, men EMS er den eneste, som er en 'officiel' standard
(er blevet en del af 3G standarden), men Nokias er mere udbredt.

Man kan hente Nokias format på http://www.forum.nokia.com/main.html
Man skal registreres, men det er gratis.

Peter