Nokia 6230 kort batteri tid
Fra : tom nielsen

Dato : 22-07-04 22:47

Hejsa,

Min bror var forbi med sin nye 6230'er idag -og var noget overrasket over at
den skulle lades op efter blot 1½ døgn.
i manuallen har jeg set at den skal lades helt op og af 2-3 gange før den er
optimal, men det tolker jeg som om at den måske kan hente 10-15% længere
levetid efter de par gange.

Kan det passe at den ikke holder batteriet længere end 30-35 timer ?
Eneste specielle forbrug har vært 2-2½ times radio lytten - kan det være
årsagen ? (taletid er opgivet til 3-5timer, standby til 150-300timer)

Så hvis radioen tager ligeså meget strøm som alm. samtaler, så begynder det
hurtigt at se normalt ud. (det fjerner så lidt ideen med radio i telefon, da
der ikke er meget underholdning i at lade den op hver dag)

Men ser frem til at høre lidt erfaringer

- Tom

Fra : Hektor

Dato : 23-07-04 07:54

Hejsa

Jeg er selv lykkelig ejer af en 6230, og har fin standby & taletid som
lovet(taletid 3-5timer, standby ca 300timer). Hvis jeg bruger MP3
afspilleren derimod suges der en del batteri! Jeg bruger aldrig radioen, men
det kunne da godt lyde som om den også er batteritørstig!

Mvh
Hektor

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-04 09:49

Jeg har returneret min 6230 af samme grund. ELENDIGE batteritider.

Fra : JJ

Dato : 23-07-04 13:55

On Fri, 23 Jul 2004 10:49:00 +0200, "Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>ELENDIGE batteritider

Hvor svært kan det være:
Køb et ekstra batteri og en duallader så er der altid et friskt
batteri.

/JJ

Fra : tom nielsen

Dato : 23-07-04 18:14

> Hvor svært kan det være:
> Køb et ekstra batteri og en duallader så er der altid et friskt
> batteri.

hvis man skal slæbe rundt på ekstra batterier, så kan man jo ligeså godt
købe en ordentlig radio/mp3 afspiller som kan køre 5-10timer på et alm. aa
batteri...

Næ, hvis det virklig er så elendigt batteri der er i telefonen, så bør de
påpege det.

Fra : Mathias

Dato : 23-07-04 10:01

tom nielsen wrote:
> Min bror var forbi med sin nye 6230'er idag -og var noget overrasket
> over at den skulle lades op efter blot 1½ døgn.

Ja, mp3-afspiller, radio, bluetooth, displaylys, altsammen bruger ekstra
strøm. Men hvorfor så ikke bare lade den op hver nat - batteriet tåler
klatladning så tosset man vil. Eller hvad med at slukke tlf om natten, så
får man vel 1 dags stanbytid ekstra..

-Mathias

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-04 11:00

> strøm. Men hvorfor så ikke bare lade den op hver nat - batteriet tåler
> klatladning så tosset man vil. Eller hvad med at slukke tlf om natten, så

Klatladning ja - det siger de - men efter få år går det galt.

Jeg aflader mine hver gang - de er over 4 år nu (6310i) standbytider som købt igår...

Fra : Mathias

Dato : 23-07-04 13:10

Nicolai wrote:
> Klatladning ja - det siger de - men efter få år går det galt.

Nej. De nye typer LI-ion batterier har faktisk bedst af at blive klatladet,
og kan slet ikke sammenlignes med NI-mh og andre "gamle" typer.

> Jeg aflader mine hver gang - de er over 4 år nu (6310i) standbytider
> som købt igår...

Et 4 år gammelt batteri er sikkert heller ikke et LI-ion, men bortset fra
det, så er det rigtig dumt at aflade LI-ion batterier helt... de kan nemlig
tage skade af det!

-Mathias

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-04 13:57

> Nej. De nye typer LI-ion batterier har faktisk bedst af at blive klatladet,
> og kan slet ikke sammenlignes med NI-mh og andre "gamle" typer.
Den vidste jeg ville komme - jeg taler af erfaring . . .

Det ene er - og det HAR rundet 3 år.

Fra : Mathias

Dato : 23-07-04 16:50

> Den vidste jeg ville komme - jeg taler af erfaring . . .

Dvs. du så har prøvet at dræbe et LI-ion batteri med klatladning? Jeg har
nemlig aldrig hørt om det, og skulle det alligevel ske efter fx 3 år, skal
man måske alligevel ha en ny fon til den tid. Ellers er 200 kr til et nyt
batteri da til at overkomme.

-Mathias

Fra : Tonny Jensen

Dato : 23-07-04 11:29

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote in message
>Men hvorfor så ikke bare lade den op hver nat - batteriet tåler
> klatladning så tosset man vil. Eller hvad med at slukke tlf om natten, så
> får man vel 1 dags stanbytid ekstra..
>
> -Mathias

Nu er det jo ikke alle der har den mulighed - jeg er f.eks tvunget af mit
arbejde til at holde den tændt
Mvh
Tonny